Marumoto, een vraag

• MarionP

Ik ben op zoek naar gedroogde cranberry's waar geen suikers aan toegevoegd zijn. Ik wil het door het droogvoer doen van de cavia's omdat één van hen een gevoelige blaas heeft. Heb je enig idee waar ik dat kan kopen?

Ik heb wel capsules gevonden met cranberry erin maar ik ben een beetje huiverig om dat te geven.

• Marumoto

Bioshops proberen… of zelf drogen (is niet zo makkelijk). Je kunt ook kijken naar de samenstelling van de capsules, meestal zijn ze ok (zonder suiker en andere toevoegingen).

• MarionP

de capsules die ik heb, bevatten een kleverige substansie. Het omhulsel is van gelatine, glyserine, verder bevat het soja olie, cranberry concentraat, vitamine C,

emulgator(soja lecitine) verdikkingsmiddel gele bijenwax, en vitamine E .

Ik heb het bij de Tuinen gehaald. Ik heb vanmiddag de kleverige substantie opgelost in de waterfles, maar ik vermoed dat het drinkwater daar zuurder van wordt en ze drinken wel, maar niet van harte.

Zou ik ze bijvoorbeeld eens per week zo'n capsule als snoepje kunnen geven denk je? Misschien lusten ze dat ookniet hoor. Tis proberen..:D

Maar alleen als het veilig is.

• Marumoto

Ik had ooit precies dezelfde capsules. Het lukt helaas niet om ze als snoep te geven omdat ze de smaak niet kunnen waarderen. Je kunt zo een capsule uitknijpen en in een spuitje geven, maar het is uiteraard wel bewerkelijker.

• MarionP

oké bedankt voor je hulp. Ik kijk wel of ik gedroogde cranberry's kan vinden. Misschien eten ze dat wel.

• Susan

Misschien makkelijker om het voer van Gerty met granberrys te kopen? Het is niet overal te verkrijgen, maar vast wel te bestellen.

• MarionP

bedankt, ik ga zoeken