We hebben ons al behoorlijk verdiept in het leven van de cavia. De beginselen kennen we dus. Maar als vraag aan jullie hier: wat is jullie persoonlijke tip voor ons?
Waar moeten we aan denken?
Wat moeten we aanschaffen voor de cavia's.
Waarmee maken we de cavia's blij?
Waarmee maken we het voor onszelf makkelijker?
Graag hoor ik op dit prikbord van jullie!
Christa
Ik heb minder ervaring met cavia's dan de meesten hier, maar ik wil toch graag even iets noemen: Ook cavia's zitten in overvloed in het asiel. Met deze beestjes is vaak niks mis, behalve dat het baasje er geen tijd meer voor heeft. Overweeg dus eerst eens in een opvang te kijken.
Groetjes Christa
Jacoline
Hoi Christa, jij ook hier? Hoeven we niet te werken ofzo… Ik straks, begin wat later ()
Hoi, caafs zijn een grote hobby van me!! Wat ze echt leuk vinden zijn huisjes, tunneltjes, vriendjes, en veel hooi. s'morgens krijgen ze bij mij brok en (veel) hooi en s'avonds krijgen ze hooi en groentes zoals paprika, witlof en broccoli, (zit relatief veel vit c in) als ik de honden mee neem naar het kanaal bij ons zoek ik op een “schone” plek vaak klaver en paardebloem e.d. ook niet te versmaden. De hele dag door mogen ze eten en vooral hooi.
Wat je ziet is bij ons een op heuphoogte gemaakte bak van bijna 2 m lang in een L vorm zodat ik ook achteraan kan komen. Alles gevuld met houtvezel en op de bodem van dat dikke zijl, dat groene wat je aan de zijkant nog omhoog ziet komen, er liggen ook grote platte stenen in om de nageltjes te laten slijten. Ik heb er 12 caafs in wonen waarvan 1 gecastreerde beer (de zilver agouti die je ziet).
Nou zet je zoiets niet zo gemakkelijk in je woonkamer, maar ze hebben het hier heerlijk naar hun zin. (bij mij staan ze op zolder)
Veel plezier met je caaf (s)!
Christa
Ehhm, ik ben aan het werk…8-)….maar heb nachtdienst gehad en wordt nu even wakker met een kopje koffie en de prikpagina's. (ik doe onderzoek en kan dus, afgezien van nachtdiensten, mijn werk zelf indelen. Altijd tijd om te prikken dus )
Mooie ruimte hebben je cavia's!
Groetjes Christa
Susan
Dé website met alle basisinformatie:
http://www.degrotecavia.nl/
San
Die site hebben we gevonden en gelezen. Waar ik nieuwsgierig naar ben zijn de persoonlijke tips.
De woonruimte voor de cavia's van Christa is geweldig, maar daar hebben we geen ruimte voor. Wij houden het ook bij twee beertjes. Dat is tenminste het plan :-)
Christa: bedankt voor je tips over het eten. Heel praktisch, daar kan ik wat mee!
Christa
Graag gedaan! Maar het waren de tips van Jacoline hoor
Jacoline
Bevestig spam
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Gerapporteerd als spam
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!