moeite met plassen

• MarionP

Ik heb het idee dat mijn cavia een blaasontsteking heeft. Ga zo naar de dierenarts. Merk ook dat de andere cavia steeds bij haar gaat liggen, iets wat ze normaal nooit doen.

Maak me zorgen.

Ik neem ze allebei maar mee, dan blijft ze misschien wat rustiger. Moet er 11.40 uur zijn…. duurt me eigenlijk te lang. Het it me niet lekker.

• Geesje

Hallo Marion,

Hoe is het afgelopen met je bezoek aan de dierenarts?

Ik hoop dat het niks ernstig was en dat de DA er wat aan kon doen.

Gr. Geesje

• MarionP

De cavia is behandeld voor blaasontsteking, en het lijkt nu goed te gaan. Is nog wel aan de antobiotica, pijnstillers mag ik vandaag mee stoppen.

Of het hiermee verholpen is, moeten we afwachten want het zou ook kunnen zijn dat er een steentje in haar blaas zit.

Maar mijn gevoel, dat er iets niet goed was. klopte.

• Jacoline

Hoi, lees nu dit berichtje pas, hebt ook een caaf met deze problemen zie ik. Heeft die van jou het al eerder gehad? Eet ze nog wel? Heb vanmorgen iets nieuws bedacht aan gezien die van mij niet meer wil eten, dus ook zelf geen vit C meer binnen krijgt. Was sinasappels aan het persen voor mijzelf, denk, dat kan ik haar natuurlijk ook geven! Dus heb 2 spuitjes gevuld met vers sap en met een klein beetje tegen spartelen heeft ze het opgedronken!

Ik zie dat het ondertussen al een paar dagen verder is en hoop dat het goed is gekomen. Naar altijd als die kleintjes wat hebben. Groetjes Jacoline

• MarionP

De antibiotica en pijnstillers zijn op. Ze eet goed, drinkt goed en ik merk aan de geur van het hok dat er ook meer geplast wordt. Moet het eerder verschonen.

Maar of het nu ook weg is weet ik nog niet. Ik hou haar meer in de gaten dan normaal.

Ik hoop dat het uiteindelijk geen steentje is want dan komt het weer terug. Ben wel overgestapt op minder calciumrijk hooi. Heb nu Timothys hooi. Is een stuk grover dan kruidenhooi.

Dat met sinaasappelsap zal ik onthouden, heb nu toch spuitjes liggen. Hoe is het nu met jou cavia?

Gr. Marion

• Jacoline

Heb haar net in laten slapen, ze had ondertemp. en wilde niks meer aanpakken wat eten of drinken betreft. Bah, altijd naar…

• Witches at work

Hoi hoi

Wat voor voer geven jullie???

Heel vaak is de brok niet oke en idd een cavia die al zo ver heen is wordt ook door een DA vaak niet meer gered.

Dus voorkomen is echt maar dan ook echt het belangrijkste indeze!

gr. D#S

• Jacoline

Hoi, ik geef kasper brok. Hoi, kreeg in ‘87 m’n 1e caaf, is 7 jaar geworden, de laatste 6 jaar heb ik telkens een stuk of 12 caafs gehad die allemaal dat voer krijgen. Nooit problemen, alleen deze caaf dus. Het begon nadat ze een nestje heeft gehad dat ze af en toe blaas ontstekings achtige verschijnselen had. Ieder jaar kwam dat dan 1 a 2 x terug. (Ze is 5 geworden.) zij is hier gewoon altijd al gevoelig voor geweest, was haar zwakke plek helaas… Aangezien de rest het goed doet, vraag ik me af of ik van voer moet wisselen. Haal altijd zo'n grote voordeelzak, deze prijs is ook gunstig… En op de kleindier shows zijn zij altijd 1 van de grootste sponsoren, dan denk je toch dat je goed voer in handen hebt? Ben al getipt over het gehalte aan ruw as, zal dat eens nazien.

Groetjes!

• MarionP

Ze krijgen bij mij Selective brokken, en kregen voorheen kruidenhooi. Ben dus nu overgestapt op ander hooi.

Het lijkt nog steeds goed te gaan maar ik laat haar minder lang buiten. En ik hou haar nog steeds in de gaten.

• MarionP

Wat rot zeg, sterkte.