ook een vraagje over trapje

• stampertje

hoi,

mijn 2 cavia`s zitten nu sinds zondag buiten in een hok met een bovenverdieping ( met nachthok ) en dan een plank naar beneden en dan hebben ze zeg maar een ren ( die staat ook geregeld open zodat ze uit hun hok op de plaats kunnen )

maar nu zitten ze steeds in het nachthok en de bovenverdieping

ze durven niet naar beneden.

nu was mijn vraag, kan dit komen omdat het plankje mischien te glad is? dit is gewoon een plank met van dat spul erop ( zodat ze niet naar beneden glijden :P)

of zou ik er treetjes op moeten maken?

• Witches at work

Hoi hoi

Dat geeft wederom aan dat een caaf er geen lol in ziet het te proberen zoals ik reeds eerder al aangaf.

Jammer dat er in dierenzaken en tuincentra ed vaak alleen naar de verkoop/omzet wordt gekeken en niet naar de specifieke behoefte van een dier.

Ik heb hier idd altijd wel trapjes met treden erop want zo'n glijbaan durven ze vaak al helemaal niet.

Des te minder steil en des te minder glad/hoog ed des te eerder zal een cavia erop klimmen.

Een cavia kruipt/schuilt graag en daarom zijn vooral met dit weer buitenrennen met 1 goed net erover heen en buizen erin om te schuilen en genoeg om uit de zon te gaan veeeeeel leuker voor een caaf dan al die extravagante vaak dure hokken!!!

Kijk maar ff op mijn website bij de kop HUISVESTING.

Gr. D#S

• stampertje

hoi,

bedankt voor je reactie.

ik had het hok in principe gekocht voor mijn konijn, die heeft eraltijd ingezeten in de zomer,maar die is overleden een tijd terug en toen dacht ik de caviaatjes er lekker in te kunnen zetten voro ze, lekker buiten en meer ruimte

ik heb ze daarstraks eens opgezet en het laten zien enz, ze waren wat angstig in het begin maar nu hebben ze al een paar keer vandaag het trappetje op en af gelopen :D

dus ik hoop dat ze het door hebben, wel zo fijn voor ze