Hoi hoi
Erg zwart/wit gesteld hoor!!!
Nou dus als ik als kleinschalige fokker zijnde hier zo nu en dan ook wat caafs opvang ben ik niet goed bezig???
Iedereen die dieren koopt, houdt en fokt is MEDE VERANTWOORDELIJK VOR DE CAVIA!
Je behoort je eerst in te lezen/te verdiepen via bv Google, boekjes, mensen die ervaring hebben te bellen, mailen enz i.p.v. eerst een cavia maar ergens te gaan kopen die dan weer zwanger blijkt te zijn of mensen die een beer verkopen ipv zeug aan een klant omdat die het toch niet ziet/weet enz enz.
Alsof alleen de OPVANG de verantwoordelijkheid draagt voor de chaos die veel mensen ervan maken!
Dus als opvang mag je het goede dier niet instant houden, maar aan klooien omdat men te laks is te lezen ed mag wel of wordt gedoogd?
Nu gaat het me er niet om wat ik vind van de soort cavia die Dagmar fokt/heeft gefokt.
Maar puur de aanval op dat een opvang per definitie moet afzien van elke vorm van fok.
Wat een bekrompen mening zeg!!!
En dat vveel opvangers zelf niet willen fokken is hun goed recht, en als je niet weet waar je mee bezig bent en er niet veel van begrijpt vang dan ook geen caafs op zou ik zeggen.
De kans dat je de puinhoop groter maakt ipv kleiner is dan zeer wel aanwezig.
Erg jammer dat mensen hier niet eens een normale vraag mogen stellen over genetica, gelukkig hebben M. en Marumoto wel nornaal gereageerd.
Bay the way ik weet toevallig wie de vriendin is van Dagmar en hoe die twee het doen daar in Barneveld met de opvang, ik zal je een ding zeggen daar kunnen veel fokkers en opvangen nog een vette punt aanzuigen!!!
Groetjes D#S()
WITCHESATWORK.NL BOXMEER (groeten uit Brabant)