Hoi iedereen
Ik heb een beertje van 1,5jr oud en heb hem vorige maand (nu 6 weken geleden) laten castreren.
De wondjes zijn goed genezen enzo, maar het probleem is dat hij nog steeds veel te weinig eet
Meerbepaald het hardvoer laat hij staan (het lijkt wel of het hem niet interesseert), maar hij drinkt goed, eet hooi, groenten en fruit, en is erg actief.
Ik zeg er ook even bij dat ik hem nog steeds dwangvoeder (op aanraden van de DA), omdat ie wanneer ik minder of stop weer afvalt. Hij woog voor de castratie zo'n 1200g en nu nog 962g (en het is nooit meer omhoog gegaan).
De DA's kunnen niks abnormaals vinden (en ze weten heus wel wat van cavia's), dus zit ik me steeds meer zorgen te maken
Hij heeft sinds een week een vriendinnetje, omdat we dachten dat dit wel zou helpen. (Alhoewel hij nooit echt zielig of ziek in een hoekje zat) Het klikt goed tussen hen, maar ook zij kan hem (nog) niet aanzetten tot eten van hardvoer…
We hebben afgesproken met de DA dat we gaan afbouwen met dwangvoeding en als hij onder de 950g komt zal hij een bloedonderzoek moeten ondergaan (dat is het laatste wat ze kunnen doen)
Dus even samengevat: Mijn caaf eet sinds zijn castratie bijna geen hardvoer meer, ik dwangvoer hem nog steeds (wat hij nooit echt leuk heeft gevonden). Ik zie geen enkele reden om hem in te laten slapen omdat hij nog heel vrolijk en actief is en goed hooi en groenten eet. Alleen wordt het dwangvoederen me nu wel heel zwaar (ook emotioneel) en ik hoop dat iemand mij mogelijke redenen en oplossingen kan geven voor het feit dat hij bijna geen hardvoer meer eet en nog steeds afvalt…