Hallo allemaal, als jullie terug kijken bij 16-2-2010, kunnen jullie zien dat er in dec 2009 iets aan de hand was met m'n caaf, ik dacht z'n gebit, DA kon niks vinden, is gedwangvoerd en opgegeven moment ben ik daar mee opgehouden…Hij at, al was het niet zo snel als voorheen en hij eet nu nog steeds (minder snel als de rest)
Nu het volgende,in het hele verdere jaar is hij heel langzaamaan blijven afvallen, had het bijna niet door, als ze zich normaal gedragen weeg ik ze niet zo vaak, afgelopen december de laatste x en toen woog hij 1025gr, nu net weer gewogen en nu 995. Af en toe zie ik wat rode druppels in het zaagsel, (pas de laatste maand) allemaal bekeken (ze lopen met z'n 12en door elkaar) en zag niks, al dacht ik bij hem wat verkleuring te zien rond z'n geslacht maar was zo weinig dat ik eraan twijfelde of het wel belangrijk was. Nu na het wegen en apart witlof en wortel te voeren (anders pikt de rest het af) zet ik hem weer terug en laat hij dus de rode druppels los. Niet vuurrood helder bloed maar alsof je bietjes hebt gegeten zeg maar. Vorige week zag ik wel helder bloed, maar omdat we een nieuw ruifje op hebben gehangen, dacht ik dat 1 zich misschien bezeerd had, al kan dat haast niet. Was aan de caafs weer niks te zien, allemaal 1 voor 1 bekeken.
Onder z'n bekkie voelde ik een kei hard bobbeltje, als of er iets versteent was van binnen, volgens mij niet te bewegen, maar niet goed genoeg geprobeerd want hij zette het op een krijsen toen ik dat wilde doen. Onder z'n ondertanden.
Waar betekent dit? Hij heeft dik 1400 gr gewogen, vanaf 2009 is hij aan het afvallen. Hij gedraagt zich als of er niets aan de hand is, is gecastreerd in z'n jeugd ( is nu 3.5/4 jr) en loopt nog net zo tegen de dames te knorren als hij altijd doet, eet gewoon mee uit de bak, pakt witlof en wortel aan en je ziet er niks aan. Vind hem nu alleen te mager worden.
Z'n moeder heeft na zijn geboorte af en toe bloederige plas, waarvan we iedere x van een blaasontsteking uit gingen. Ze heeft telkens een anti biotica gekregen en het ging weer over. 1x per jaar ofzo heeft ze dat. Zou dit met elkaar te maken hebben, dat ze beide misschien blaasgruis of nierstenen ofzo hebben… Maar dan nog die bobbel onder z;n bekkie…
Iemand met ervaring hier mee?
Groetjes Jacoline