vacht van de Rex

• Mo

Hallo,

Sinds kort ben ik gaan fokken met de Rex. Ik heb nu een beertje van iemand over kunnen nemen en die laat ik voorlopig uitgroeien. Hij heeft iets wat ik niet helemaal kan plaatsen :( en dat is een plekje in zijn nekje. Kan dit een kruin zijn die naar voren komt tijdens de verharing of is dit een fokfout? Hij is een maand of 3 jong. Ik heb besloten om voorlopig niet met hem te fokken tot ik er uit ben wat het kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Monique

• jacquelinesbeestenspul

hoi

een kruin in de nek is en fokfout en als die haren liggen is het een caaf met te lange rexbeharing

ik heb 1 keer een zeugje gehad met een rare warrel in de nek en die is nooit weg gegaan ook niet toen ze volgroeid was (zij is als knuffel verhuist)

rexen behoren rechtopstaande haren te hebben over het gehele lichaam en soms heb je dieren die te lang in de vacht zijn maar een fokbeer zou ik niet gebruiken met te lange vacht want de jongen krijgen dit ook

fok al 10 jaar rexen en heb vanalles meegemaakt en dat kwam vaak van dieren die ik had aangekocht.ik koop nog maar bij 1 fokker een beer anders niet meer ik heb mijn lesje geleerd ook bij de zeugjes

groetjes jacqueline