jeuk

• Annemiek

Hallo

Ik heb 4 cavia's, waarvan er 1 last heeft van enorme jeuk. Al maandenlang loopt hij zichzelf te krabben, en met name in de buurt van zijn kont krabt hij met zijn tanden. Ik zie een aantal schilfers. Ik ben hiervoor al 2 maanden terug naar d edierenarts gegaan, die een kweekje heeft gedaan en kon niets ontdekken. Hij noemde het een ‘a-specifieke jeuk’. Ben ik mooi klaar mee.

De laatste week lijkt het teeds erger te worden en nu vraag ik mij af of er bijvoorbeeld een shampoo bestaat die verlichting kan geven, net als anti-roos shampoo bij ons.

Groetjes

Annemiek

• Jacoline

Om alleen op de shampoo vraag antwoord te geven, in de drogisterij kun je betadine shampoo halen wat ontsmettend werkt en ook tegen schilfers op een hoofdhuid word ingezet, denk ook aan roos. Vaak word dit veroorzaakt door een schimmel en betadine heeft ook een anti schimmel werking. Dan zou ik echt alleen de achterkant wassen, wachten tot de gele kleur afgenomen is en dan de kont goed afspoelen. Misschien is er ook een shampoo met tea tree te krijgen, heeft ook deze werking. Heb verder geen ervaring met de kwaal, maar wellicht iemand anders van de prikkers.

Succes!!

• M.

Was er nog maar Bodip zoals voor enkele jaren terug. Het hielp overal tegen. Maar het product werd verboden, vanwege het mogelijk (mogelijk) overbrengen van kankerverwekkende eigenschappen.

M.

• Annemiek

Aha, dank, dan ga ik die betadine eens proberen, is inderdaad wel een akelig gele kleur, maar 't mot maar… ;)

• Annemiek

Hallo allemaal,

Omdat de jeuk steeds maar erger werd, ben ik vandaag toch maar naar de dierenarts gegaan. 1 van mijn andere cavia's begint inmiddels ook jeuk te krijgen, dus die heb ik ook meegenomen. De dierenarts zag meteen dat het foute boel is, omdat de lymfeklieren van Knabbel zijn opgezet, maar hij hoopt dat het een vetbult is die toevallig op alle lymfeklieren zit. Maar hij heeft een biopsie gedaan en over een paar dagen weet ik de uitslag. De dierenarts vreest dat het leukemie is. Als dit niet het geval is, zou het mogelijk een nauwelijks zichtbare vorm van mijt zijn, wat ook de jeuk van Babbel verklaart.

Nog even afwachten dus, maar ben er wel door aangeslagen…

Groetjes

Annemiek

• Annemiek

Pfff, ik ben nu echt radeloos. De dierenarts heeft de hele week niet gebeld voor ed uitslag, maar ik uiteraard wel. Uiteindelijk kreeg ik vrijdagmiddag te horen dat de uitslag er was (een week later dan was aangegeven). De dierenarts zal mij maandag bellen voor deuitleg van de uitslag, gisteren was hij er niet. Toch heb ik even doorgevraagd, en de assistente leek eruit te kunnen opmaken dat er niets schokkends uitkwam. Ik verwacht dus dat de dierenarts mij maandag zegt dat het een vervelende mijt is die behandeld moet worden.

Maarja, ik weet niet of Knabbel nog zo lang heeft. Hij eet nauwelijks meer, en als ik hem op schoot neem, lijkt hij ter plekke wel te willen overlijden… zucht. Ik denk dat ik vandaag even naar de dierenwinkel ga om te kijken of zij een pijnstiller of iets dergelijks hebben…. en misschien dat ik zelf ook dwangvoeding ga toepassen.

• Annemiek

Helaas… Knabbel is vanmorgen overleden, en het moeilijke vind ik dat hij de hele nacht benauwd is geweest en letterlijk naar lucht zat te happen…. snik. Ben blij dat het lijden nu voor hem over is.

• sandra

Hoi Annemiek

Wat een naar verhaal zeg, veel sterkte met het verlies van een van je caafjes.

Hoe is het nu met Babbel? En heb je nog iets gehoord van je dierenarts??

Sandra

• Annemiek

Met Babbel gaat het niet slechter, lijkt zelf iets beter te gaan na een antischurft spuitje.

De dierenarts heeft maandagmiddag nog gebeld en aangegeven dat er niets uit de uitslagen kwam. Toch dacht hij dat het leukemie was, gezien de afloop.

Brrr, ik hoop noooooit meer zo'n afloop mee te maken….