Voor de kruiden kenners,

1 van mijn dametjes heeft net een antibiotica kuur achter de rug omdat ze bloed plaste, de DA en ik dachten aan blaasontsteking al zou het ook een tumor o.i.d. kunnen zijn of nierstenen maar dan zou ik een echo kunnen laten doen als de kuur niet aan zou slaan.

Nou dat deed hij gelukkig wel, ze loopt weer in de groep, gedraagd zich niet meer ziek ( zat stil in een hoekje met de kont naar me toe), dus alles lijkt weer ok. Ze is 4.5 jaar en heeft na een nestje toen ze nog jong was altijd de neiging gehad weg te lopen als ik haar op wou pakken, daarvoor deed ze niet zo. Alsof het sinds die tijd altijd gevoelig is geweest. In de laatste 3 jaar heeft ze nu 3 x anti biotica gehad omdat ze bloederige urine had en altijd was het na zo'n kuur weer een hele tijd goed (echt wel een jaar ofzo). Nu ben ik zelf drogist en doe ik een gedeelte van de opleiding natuurgeneeskunde, met extra vak, fytotherapie en vroeg me af of ik haar af en toe preventief eens een kuurtje met de guldenroede zou geven. Aangezien deze plant ook tegen niersteentjes werkt en zowie zo goed voor de blaas is… Heeft iemand hier ervaring mee? Zal ik haar een afgekoelde thee hiervan laten drinken o.i.d.? Of zouden ze het ook zo op willen eten?? Ik hoop dat iemand dit kent en mij hierin kan adviseren!!

Groetjes Jacoline