Hoi hoi
Tja zo kan het ook gaan dus!(tu)
Dit succesverhaal van je heb ik hier al vaker gelezen en mensen zoals oa Thea horen dit maar al te graag.
In dit gaval BRAVO BELLAMY en dat meen ik oprecht!!!
Alhoewel ik het niet had aangedurft maar oke, de winnaar heeft gewoon gelijk indeze.
4 jaar oud??? De meeste caafs staan dat letterlijk al met een pootje in het graf dus gewoon laten inslapen bij de DA zou veel diervriendelijker zijn dan haar op haar oude dag nog met zulke moeilijke/gevaarlijke operaties te confronteren en helse pijnen!!!
Voor het dier veel pijn in het lijf en voor jullie in de knip met als lachende 3e de DA want of het dier nu blijft leven of niet de zorg moet worden betaald en fiks meestal.::o
Bovendien bij een jonge caaf zou ik ook al veel bedenkingen hebben, als Marumoto er al moeilijk aan trekt dan zou ik er niet eens aan denken!
Een dier is een dier en een dier denkt niet, maar heeft wel gevoel. Zou in de natuur worden gered (van al het leed) door zijn natuurlijke vijanden die het diertje op zouden eten omdat het niet snel genoeg meer was enz. enz.
Wat bezielt ons mensen toch om deze wet steeds met voet te willen treden? Dieren op te lappen die nagenoeg kansloos zijn?
Wil een dier dit? Of is de mens te onverantwoordelijk om de knoop door te hakken???
Een hond met een kap om zijn hoofd omdat hij bv heeft gevochten en de wond moet genezen enz, een gegipste poot en dat soort zaken daar tegen zeg ik JA wij mensen kunnen een dier hiermee daadwerkelijk helpen.
Pijnlijke botbreuken en zo idem daarmee laat je een dier niet rond hobbelen en ook zeker niet om inslapen.
Zo ken ik iemand die een kat een jaar lang met een kogelwond in zijn kop liet rond lopen omdat ze bang waren voor de evt da kosten. Echt schandalig en erg zielig voor dat dier. Echt een overduidelijk geval ook dat een mens goed na moet gaan wanneer je wel en wanneer juist niet moet gaan ingrijpen.
Ik vind mensen zoals Thea geen echte dierenvrienden, ik begrijp alleen dat ze het in wezen goed bedoelen.
Ze luisteren na de DA en die zal vrijwel altijd gaan ingrijpen, dat is hun vak hun vak is niet dieren zoveel mogelijk in te laten slapen. Dan zouden ze op de verkeerde plek zitten natuurlijk, maar vergeet niet dat wij mensen ipv medicijnen te hebben gestudeerd vaak iets hebben dat even zo waardevol is.
GEZOND BOERENVERSTAND heet dat, het vermogen om droog en logisch na te denken, zonder sentiment, maar puur met als doel van wat is voor het dier ECHT het beste!
Want daaraan heeft vooral een ouder dier vooral behoefte, leven zolang het kan, en het zonder al teveel kunstgrepen mogelijk is.
Maar als shet echt goed mis is??? Mijn tip;
Lekker voor eeuwig gaan slapen omdat het dankbaar is een gezegende leeftijd te hebben mogen bereiken zonder al teveel pijn en gedoe.
Zielig??? Niet voor het dier wel voor de nabestaanden, die er maar tegen moeten kunnen anders moeten ze nooit aan dieren beginnen.
Groetjes D#S