drinkfles

• MarionP

Wat is nou de ideale drinkfles? Heb er al zoveel geprobeerd. En allemaal gaan ze op een gegeven moment lekken. Ik wordt er kneter van, en erger, het hok wordt er smerig van.

Heb er nu een met een ventieltje. Lijkt op de flessen met zo'n kogeltje erin maar dit is een staafje die ze omhoog moeten drukken. In het begin, ideaal! Maar nu loopt de fles gewoon leeg.

Wie geeft me nog een tip.

• Khydra

alle flessen lijken te lekken, welk soort je ook gebruikt. Ik kreeg als tip er een klein bakje onder te zetten, dan wordt alleen de bodembedekking daarin nat en de rest van de kooi niet

• picolijntjes

Hallo,

Je moet het flesje echt vullen tot aan de rand, dan zit er geen lucht in en lopen ze niet leeg.

Er zijn ook bv cavia's die met een schreve bek drinken dan is het ook nat op de grond en flesje snel leeg.

Succes

• Jacoline

Hoi, heb al jaren knagers maar alle flessen lijken op den duur te gaan lekken. Maar goed afvullen scheelt absoluut wel!

Vrienden van mij fokken konijnen en die gebruiken glazen roosvicee flessen waarbij ze een gat in de dop hebben geboord, vervolgens water erin, vinger op het gat en goed recht omhoog vasthangen, dan vinger eraf en voila!! Lekt niet! Zodra het konijn er aan gaat likken, likt ie er water uit, maar lekt dus niet verder zodra hij klaar is met drinken!

Succes!!

Groetjes Jacoline