Ik heb een nieuwe cavia erbij, een mannetje van 2 jaar oud. Ik wilde deze casteren en bij me gezellige dames plaatsen
Echter is deze man zo groot en zeker veeeel te dik. Geloof me ik heb nog nooit zo een grote en dikke cavia gezien dat als ik hem nu zou casteren hij onder konijntarief zou vallen en niet cavia.
Buiten het feit dat de casteratie me veel meer zou gaan kosten is dit zeeeer ongezond voor hem lijkt me.
Ik heb gekeken wat hij meer eet als me dames….. en ja hoor…. hij eet echt door….. als ik zijn bakje vul eet hij die helemaal leeg in 1 dag (Mijn 3 dames hebben genoeg aan zo een bakje over de hele dag met hun 3en en dan blijft er nog wat staan ook) maar hij eet een heel vol bak moeiteloos op. Ook hooi eet hij het 3 voudige als mijn dames. Hij alles is dit zo gewent maar er mogen echt wel wat onsjes af voor zijn eigen best wil.
Ik heb geen idee hoe ik hier foto,s kan plaatsen om jullie te laten zien hoe dik hij echt is want denk dat menig cavialiefhebber zou schrikken. Ik heb echt nog nooit zo een grote en dikke gezien.
Maar nu dus….. is het veilig een cavia op dieet te zetten en hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik zelf zat te denken om hem zijn hardvoer op de dagelijke aanbevolen hoeveel te zetten en dus niet onbeperkt(Dus op=op) … sochtends blaadje witlof, smiddags stukje paprika en savonds stukje wortel en gewoon onberkt hooi.
Zou dit goed zijn en voldoende?