Cavia wel of niet trapje op

• Minimano

Ik heb een heel mooi buitenhok gezien…. met boven een geheel dichthok, beneden verdieping en grote uitloopren.

Nu mijn vraag….. gaat de gemiddelde cavia nu wel of niet een trappetje op en af om in het bovenste (nachthok) te komen.

• Khydra

ze kunnen het in principe wel als de trap niet te steil is. Meestal moet je ze het wel leren (voer op de trap doet wonderen ;) ) Ik heb zelf de trap in tweeen gesplitst met een verdiepinkje ertussen omdat het anders te steil werd en ze er niks mee deden.

• Mart

Ik heb ook zo'n 2-verdiepinghok, mijn cavia's gaan gewoon de trap op. Deden ze vanaf het begin en ik heb ze het niet aan hoeven te leren o.i.d.

• anika

hoi.

ik heb gisteren een nieuw caviahok gekocht met ook 2 trapjes.

1 klein trapje en 1 groot trapje.

maar ze lopen alleen op het kleine trapje.

er staat op internet dat ze moeten wennen aan de trappetjes.

je kunt ze het ook leren d.m.v. eten boven aan de trap neer te leggen .

• Witches at work

Hoi hoi

Die hokken met trap zijn in principe konijnen hokken, die dan op deze wijze

wat meer beweging krijgen in die eigenlijk te kleine leefruimtes.

Caafs zijn bepaald geen klimmers maar sommige vinden het toch heel leuk om te doen.

In mijn buitenren staat een flinke en stabiele trap waarop maar een deel van mijn caafs op wil.

Het is dus geen kwestie van aanmleren een dier moet er ect zelf zin in hebben of het voer moet daar liggen bv. maar dan nog zal niet elke cavia overstag gaan het daar te halen sommige zijn echt te bang ervoor.

gr. D#S