vrouwtje mannetjes gedrag?

• Minimano

Goedeavond,

Ik heb 3 vrouwelijke cavia,s en sinds vandaag begint 1 van hun wel erg mannelijk gedrag te vertonen. Ze maakte steeds een erg dominerend geluid en ging achter de andere 2 vrouwen aan. Ik gegoogled op internet en kwam een site tegen met cavia geluiden. het geluid wat zij maakte is het geluid van een man die een vrouw wil imponeren!! Ik nog is alle geluiden goed geluisterd en ja echt…. dat geluid maakte (maakt) ze dus al de hele dag.

Ik haar mee genomen naar de dierenwinkel en die zeiden dat het toch echt een vrouwtje is.

Kan een vrouwtje zulk dominerend gedrag vertonen en die geluiden maken? Ze zitten al een tijdje bij elkaar en is vanaf dag 1 goed gegaan tot vandaag. Vavaf vanmorgen tot nu maakt ze die geluiden, springt ze door haar hok en zit de andere van achteren achter aan.

• Betty

Hallo,

ook cavia zeugen maken dit geluid

ik heb een borstel zeug in mijn zeugengroep die de bas is en zij maakt dit geluid heel vak

maar ook de anderen zeugen maken weleens dit geluid vooral als zij bronstig zijn

dus niets om ongerust te zijn als jij zeker wet dat hun allen zeugen zijn.

m.v.gr.

Betty

• Minimano

Oke, ik ben al meer gerustgesteld nu jij zegt dat zeugen dit geluid ook maken :) Ze is nu inmiddels door 3 mensen gechecked en alle drie zeggen ze zeug.

Ze wil dus waarschijnlijk gewoon gaan domineren, het gekke is dat ze wel de kleinste en het jongste van het stel is.

Als ze dit geluid en gedrag vertoont en ik wil haar pakken maakt ze dit geluid ook en begint haar lichaam er een beetje bij te rillen. Is dit een waarschuwing dat als ik haar pak dat ze me dan kan gaan bijten? Beiden keren heb ik haar dus maar niet gepakt toen ze dit gedrag vertoonde.

• MANONNA

Ze is gewoon berig,dat wil zeggen ..klaar voor een man!

En dat gebeurt om de 16 dagen..dus dan weet je dat ;-)

• marissa

Mijn zeugjes deden dit ook en dekte elkaar gewoon terwijl de castraat er naast zat. En een herrie dat ze maakte. Ach het kan geen kwaad en gaat vanzelf weer over.Later deden mijn andere zeugjes het ook. Maar toen zat er geen beer bij.

Groetjes Marissa

• Minimano

Oke weer wat geleerd :) bedankt voor jullie antwoorden. Het klinkt ook erg logisch maar als je dit niet van een zeugje verwacht dan schrik je toch wel even of het nou toch echt wel een zeugje was of niet.

Groetjes Minimano