Gisteren heb ik een cavia in moeten laten slapen. Ze was echt ziek: Maden in haar bekkie, Longontsteking en een ontzettend slecht gebit.
Toen de dierenarts de maden uit haar bekkie aan het spoelen was, kreeg mijn caaf een toeval en bleef er bijna in.
De keus om haar in te laten slapen was snel gemaakt. Laten genezen was een te lange lijdensweg en de kans was klein dat dat zou lukken.
Ik zag gistermorgen al dat het einde cavia was. Ze zat zo apatisch en als je dan weet dat ze normaal best schrikkerig was.
Sinds ongeveer een maand heb ik er een kleintje bij en het werd eindelijk, na twee jaar, een leuke cavia die makkelijk te pakken was.
Nu moet ik even een paar weken wachten, om af te wachten of de kleine uk gezond blijft en dan wil ik er toch echt wel weer een kleintje bij (zeugje).
Weet iemand of er in de buurt van Midden-Drenthe een opvang/ fokker is? De dichtstbijzijnde opvang is in Bakkeveen zag ik, maar dat is niet zo dichtbij als het misschien lijkt.
Mijn voorkeur gaat uit naar een gladhaar zeugje van dit jaar.
Mijn kooi is 140 bij 70 en het is de bedoeling dat ze in de toekomst naar buiten gaan.
Susan