wanner bevallen??

• Engel

hallo.

pas geleden heb ik 1 cavia gekocht. zeug. blijkt dat ze zwanger is. ( 2 weken geleden ongeveer heb ik haar gekocht ) kan ik al de baby voelen.. ik dacht dat baby binnen kort komt. tot en met nu komt de baby niet… cavia maakt het prima. zij is wel behoordelijk dik. eet goed drinkt goed. ik heb haar ook lekker extra verwend zoals fruit sla, droog voer en droog gras. af en toe lekekr bladeren van paardbloem. daar vind zij heerlijk. wat denk je wanner zij gaat bevallen?? ( ja eerder had ik een cavia gehald zeug en beer. als meisje geboren is mag hier bblijven wonen. als beertje geboren blijft zij natuurlijk even bij mammie voor melk na ong 4 weken ga ik hem weg halen ( ik heb nog meer kooi hier dus geen probleem )

ik wil alleen weten hoe lang gaat mijn cavia gaat bevallen??? zij heet Vivie!

ik denk dat zij 2 a 3 baby zal krijgen….

• Monique

Hallo,

Hoe jong is je cavia?

Heb je haar uit de winkel of via een fokker gekocht?

Wordt ze al een beetje peervormig?

Als je de baby's al kan voelen dan is het in ieder geval binnen 5 weken.

Een cavia heeft een dracht van 68 tot 72 dagen.

Je kan je cavia liever geen sla geven.Verder mag je haar lekker verwennen met allerlei lekkere dingen.

Groetjes Monique

• Engel

ik weet niet hoe oud is zij. zij was al groot toen ik hem gekocht heeft. zij weegt nu 950 gr.

Ik heb haar gekocht bij tuincentrum

vivia is heel erg lief dier!

ja dat klopt een peer vorm… steeds dikker… ik kan de baby heel goed voelen.

okee ik zal haar voorloping geen sla geven ook al vind zij heerlijk hihi…

kijkt al uit naar bevalling!

• Monique

Als je de baby's al heel goed kan voelen en een lekker peervormig caafje is, is het wel wat korter van 5 weken.

Houd er maar rekening mee dat je binnenkort een leuke verrassing in je hokje hebt lopen. :)

Geniet er lekker van.

Groetjes Monique