Hoi,
Heeft iemand enig idee wat er met mijn cavia aan de hand kan zijn? Wellicht heeft iemand een vergelijkbare situatie meegemaakt?
Ze is in april 4 jr geworden en wil sinds afgelopen dinsdag niet meer zelf brokjes eten en kan ook niet drinken uit de drinkfles. Ze stopte eerst helemaal met eten, wilde ook bijna geen groenvoer meer en geen hooi, dus dinsdag naar de da geweest. Die kon niks vinden, behalve leek ze ietwat gevoelig op de darmen. Urine en ontlasting zijn prima, ze verliest geen bloed o.i.d. Ze ziet er verder goed uit, haar glimt en ligt gewoon glad (voor zover je dat kunt zeggen bij een teddy ), ze zit niet bol ofzo. Ze heeft pijnstiller en cisoral en na de pijnstillerinjectie, die ze bij de dierenarts kreeg, leek ze alweer gelijk iets fitter. Ik ben vanaf dinsdag aan het dwangvoeren. In 1e instantie wilde ze niks, maar inmiddels eet en drinkt ze graag uit het spuitje. Ze eet inmiddels wel weer groenvoer en ook redelijk wat hooi (niet zoveel als gebruikelijk). De dierenarts heeft haar tanden bekeken en die zagen er goed uit, maar ik denk nu dat er misschien toch iets met haar mond/tanden aan de hand is, wat je zo niet kunt zien. Ik overweeg dus om een foto te laten maken. Vanochtend ging ze richting drinkfles, met haar neus bij het tuitje en toen toch maar niet. Ik heb haar ook 2x bij de voerbak gezien, maar het leek of ze niet echt at en 1x zag ik dat ze iets pakte en het weer liet vallen. Vervolgens ging ze gelijk weer weg bij de voerbak. Ze wil dus wel eten, maar kan het niet. Ze heeft dagen geen paprika meer willen eten, maar sinds gisteren wel weer. Andijvie en komkommer lijkt ze het beste weg te kunnen krijgen.
Wat denken jullie ervan? Ik hoor het graag!