" ruzie " makende cavia`s

• stampertje

hoi, mijn twee cavia`s ( 4 en 5 maanden oud ) liggen elkaar niet zo lijkt wel, sinds een week ongeveer zitten ze elkaar te jennen, de een loopt steeds achter de ander aan en de ander die gilt/piepts steeds, zo erg dat ik er s`nachts wakker van wordt

er vloeit geen bloed en ik zie ze niet vechten dus tis niet echt agressie naar elkaar toe, maar wat is het wel?

ik wordt lichtelijk gestoord van dat gegil :S zelf lijken ze er geen last van te hebben

• Khydra

zijn het mannetjes of vrouwtjes? Als ze er eerst geen last van hadden en ze niet vechten, klinkt dit het meest alsof ze last hebben van hun hormonen ;)

Zeker in het voorjaar en met beren kan dit voorkomen.in het weekend had ik toevallig ook een stel dat er last van had, De ene loopt steeds knorrend achter zijn broertje aan en probeert hem te dekken waarbij de andere gaat piepen. Na een dagje was het weer over.

Ik kan me voorstellen dat het niet leuk klinkt, maar je kan er niet veel tegen doen, behalve uitelkaar halen, en dat lijkt me toch ook de bedoeling niet.

Sterkte ;)

• stampertje

nee uit elkaar halen doe ik niet, als het goed is zijn het twee vrouwtjes maar ik heb ze gekregen met een week of 4 ik heb toen gekeken maar moet eerlijk zeggen dat ik verder nooit meer heb gekeken

maar ik moet dus twee vrouwtjes hebben, de een heb ik van begin dec en de ander begin jan dus zolang zitten ze al samen, en altijd goed gegaan

• Monique

Ik denk dat als ik jou berichtje zo lees en naar de leeftijd kijk ook een beetje te maken heeft met het bepalen van de roedel.

Misschien spelen de hormonen ook wel mee dat ze voor hun zelf klaar zijn om gedekt te worden.

Probeer ze overdag eens buiten in een ren te zetten en kijk hoe ze hier op reageren.

Succes!

Groetjes Monique

• MarionP

klinkt alsof er één bronstig is. Die van mij hebben dat om de 14 dagen. Ze worden dan echt knettergek van elkaar. Gelukkig duurtd dat maar 1,5 dag en dan is het weer voorbij.