Hoi hoi
Een tijd terug (+/- nov 09) heb ik hier een topic geplaatst over mijn cavia Fluffy van 4 jaar die minder leek te eten en erg afviel. Ze woog toen 770 gram. Een paar maanden lang is haar gewicht stabiel gebleven, totdat ik vorige week de indruk had dat ze nog magerder was geworden. Ik schrok toen ik haar op de weegschaal zette: 580 gram! Ik heb meteen een afspraak bij de dierenarts gemaakt, maar ga er a.s dinsdag pas heen (kon niet eerder ivm werk). Wat me opvalt is dat ze toch nog wel heel goed eet, maar ze drinkt absurd veel water. Daarnaast is ze heel levendig en lijkt ze verder geen klachten te hebben. Nu lees ik op internet dat cavia's diabetes kunnen hebben. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, wat is de behandeling en levensverwachting ongeveer?
Ik zit wel met een ziekenboeg thuis, wat mijn mannetjescavia Knabbel (2 jaar) heeft sinds een paar dagen wat uitslag op haar buik (aan de onderkant), ik zie nu dat er wat korstjes ontstaan en ook dat ze naast 1 van zijn tepels een wit knobbeltje/pusbultje heeft. Hiernaast hopen de poepjes zich ook in zijn anus op, dus ik zie er soms 3 naast elkaar zitten die er niet uit zijn/gaan. Ik neem Knabbel ook maar mee naar de derenarts…..
Verder heeft Lizzie (3,5 jaar) al 1,5 jaar een vetbultje van 1 cm bij 0,8 cm. Er verandert niets in de samenstelling, vorm o.d., dan hoef je er vast ook niet mee naar de dierenarts, toch? Ik kan haar natuurlijk ook meenemen dinsdag, maar dat kost me vast 45,- extra (tsja, stom eigenlij kdat je daar dan over nadenkt, maar ja, het blijven toch behoorlijke uitgaven aan de dierenarts…).
Annemiek