Bij de axion hebben ze schoonmaakazijn met een geurtje.
Zelf heb ik schoonmaakazijn met lavendel. (Zit in een paarse fles)
Ik leg onder de beukensnippers een laag kattenbakkorrels van geperst hout. Dit valt uiteen in zaagsel als het nat wordt. Ik vind het erg fijn werken - bij het schoonmaken van de bak schud ik hem leeg, en hoef hem dan eigenlijk alleen nog maar even om te spoelen om het stofvrij te maken. Geen kalkplekken meer oid.
Goedendag,
Vorige week postte ik een bericht over het schoonmaken van plashoeken. Er werd mij via het forum geadviseerd Antikal of schoonmaakazijn te gebruiken. Antikal lukte in mijn geval niet echt zoals jullie hebben kunnen lezen.
Vandaag heb ik het geprobeerd met schoonmaakazijn: gewoon een flinke scheut in elke hoek, in laten trekken, poetsen, goed afspoelen en inderdaad, alle vlekken waren weg!
Ik heb ook sinds vorige week kranten onder de beukensnippers. De caafjes eten er niet van en er is veel plas opgevangen zo. De bodem is ook niet nóg viezer geworden.
Zolang de caafjes er niet van eten houd ik dus ook de kranten erin.
Goede tips dus, nog bedankt!
Groetjes
Maaike
Schoonmaakazijn werkt ook heel goed. Het kost bijna niets, dus ik giet het onverdunt op de plekken. Soms in een hoekje zet ik iets onder de andere hoekken van de bak, zodat de plasplek onder de azijn zit. Dit moet wel even zn werk doen, dus even in laten trekken. Tussendoor ga ik er met een schuursponsje overheen en het lost zó op
Hoi hoi
Gewoon de ouderwetse schoonmaak azijn is veel goedkoper en beter dan VIA KAL- ANTI KAL en of al die andere elkaar vaak overlappende middeltjes die een klein vermogen kosten en niet echt helpen is ook mijn ervaring.
In de prof. schoonmaak gebruikt men erg vaak agressieve zooi voor de WC tafels enz maar de oduerwetrse spullen zijn EN veel beter voor met milieu EN werken vele maten beter en daarboven op zijn ze nog eens erg goedkoop!!!
Denk aan;
-GROENE ZEEP> voor vloeren en meubels en sanitair
-CITRONELLA VLOEIBARE ZEEP> (ipv groene zeep) ook lekker om in water op te lossen in spray flacon om de wc bril schoon te maken tussen door ipv die wegwerp doekjes van tegenwoordig
Net waar je voorkeur naar uit gaat dus
-Schoonmaak azijn Ontkalken van bijna alles behalve een Senseo appaat moet je anderr spul van de winkel voor gebruiken hebben ze me wijsgemaakt anders gaat ie stuk, de ouderwetse koffie aparaten kunnen er wel mee gedaan worden.
-SPIRITUS> voor de ramen.
ZAND> (scherpe zand) reiningen cavia flesjes maar ik gebruik een druppel chloor per flesjes, flink schudden en na een uur of zo gaat het vanzelf mijn enige zonde dus en hoef ik maar weinig te doen omdat ik vooral donkere en gele grote drink bakken heb hangen van 1 liter.
SODA> DE WC reiniger en of sanitair of om in af te wassen ik heb milieu vriendelijk afwasmiddel van oa Klok ed hier.
VIM> het schuurmiddel bij uitstek voor stikker resten enz enz
Dus JA tegen de schoonmaak azijn!!! De meest gore kooien worden hier brandschoon mee gewoon een dag of 3 lekker buiuten zetten en vooral de plekken eerst bedrupplen en dan wat water erop doen en laten staan.
Schuursponsje erbij en hopla!
Groetjes D#S
Hoi maaike, ik maak het de plashoekjes van me caaf schoon met een stoom eend, eerst natuurlijk alles eruit halen en dan eerst schoonmaken met goed verdund citronel, een half uurtje in laten trekken, en dan met kokend water uitspoelen en dan met de stoom eend het hele hok schoonmaken en uiteraard goed droog maken, en dan zaagsel, op de bodem, kranten daar zit inkt in en als het vooral met de urine van de caaf dan gaat het stinken.
succes meid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?