welk materiaal gebruiken voor zelf gemaakte attributen

• Maaike

Goedendag,

Mijn twee beertjes hebben een Ferplast hok van 60x120 cm. Ze hebben er standaard 1 kunststof plankje in, waar ze via een kunststof trapje op kunnen en ze zitten er ook vaak onder. Op het plankje leg ik hun groente. Ze groeien erg hard, dus het plankje wordt wat klein als ze er met z'n tweeën opzitten. Ik zou graag wat meer plankruimte voor ze maken, met eventueel twee trappetjes, maar vraag me af welk materiaal / soort hout ik daarvoor het beste kan gebruiken.

Daarnaast heb ik op mijn werk van die grijze plastic buizen, die door loodgieters worden gebruikt. Qua formaat heel geschikt voor twee bolle caviaatjes. Ook hier weer: is dit cavia vriendelijke materiaal? Heeft iemand hier ervaring mee?

Graag verneem ik jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Maaike

• marissa

Hoi Maaike,

Ik had altijd pvcbuizen aan mijn hok gekoppeld en ze vonden het prachtig. Ook in de zomer buiten in de ren maak ik altijd een heel parcours Ze knagen wel aan de buizen maar hebben er nog nooit een stuk af gekregen. Als ze nog jong zijn kunnen ze elkaar voorbij maar als ze groter worden lukt dat niet meer. Ik denk dat ze het geweldig vinden net als die van mij.

Groetjes Marissa

• marissa

• Maaike

Hoi Marissa

Wat een leuke foto, precies wat ik in gedachten heb voor die twee van mij, ik ga eens struinen voor pvc buizen! Vandaag had ik een grote kartonnen koker voor ze, waren ze ook dolblij mee, maar na een half uurtje ravotten en renen door de koke hadden ze de hem van binnen aardig ondergeplast en gepoept, dus gebruik ik 'm niet nog een keer.

Groetjes,

Maaike