doorbijten jonge cavia

• ßuurvrouw

Hallo,

Onze jonge cavia van 8 weken bijt als we m in de kooi willen terugzetten.

dat gaat allemaal vrij rustig.

Maar ze bijt echt door, tot bloedens toe…

Gaat dit nog over??? ik heb al de bovenkant vd kooi eraf zodat ik er makkelijker bij kan ed.

En als ze geaaid wordt in haar kooi maakt ze een brrr-brrr geluid. vind ze het dan fijn of niet?

Gr de buurvrouw

• Monique

Nou, het klinkt niet helemaal lekker als een cavia bijt tot bloedens toe omdat je hem in zijn hokje zet.

Je geeft aan dat hij nog maar 8 weken is…..zal het over gaan??? Ik durf daar geen antwoord op te geven.

Het is misschien mogelijk dat je hem verkeerd oppakt en dat hij dan pijn heeft???

Bijt hij ook als je hem uit zijn kooitje wilt oppakken of is het echt bij het terug zetten? Pak je hem dan anders op?

http://www.dierenforum.nl/forum/website.php?page_id=19&web_id=758 >>> cavia geluiden

Let op tetanus!

Groetjes Monique

• marissa

Ik denk ook net als Monique dat je iets doet bij het terug zetten wat de cavia als niet prettig ervaart. Laat ze van je hand afspringen. Mijn caafjes vinden het ook niet fijn ze trappelen altijd met hun pootjes en krabbelen me altijd dan. Nu hou ik altijd mijn hand eronder en gaat het een stuk beter. Maar gebeten hebben ze me nog nooit. Succes en ander handschoenen aan komt vast goed.

Groetjes Marissa

• ßuurvrouw

Ze zit gewoon bij mij op schoot en ik neem haar als een baby weer mee naar haar kooi en dan moet ik haar iets omhoog tillen om over het traliegedeelte in de kooi te zetten. Ik til haar dan met 2 handen.

Ze doet het alleen bij het terugzetten.

maar nu het bovenste tralie gedeelte eraf is kan ik haar er ook beter in en uitzetten, misschien dat dat het was???

ps gister zat ze op een handoek en dus kon ze verders niets, ik heb haar van de handdoek laten afspringen…

• Khydra

is inderdaad misschien een oplossing, de tralies eraf zodat ze niet van te grote hoogte moet springen en (tijdelijk) een handdoek gebruiken.

Ik laat de mijne ook meestal van mijn handen springen, ik heb het idee dat ze dat het prettigste vinden, zij het niet te hoog uiteraard. Geef niet te gauw op, vaak is het toch wennen, misschien heeft ze een nare ervaring gehad

Succes ;)

Jannie

• Monique

Houd het in ieder geval in de gaten. Het is niet goed dat een cavia bijt. Daar heb je haar ook niet voor in huis gehaald.

Het mag zeker niet erger worden.

Ik hoop dat zij je straks zo gaat vertrouwen dat het allemaal goed komt.

Ik zet mijn cavia altijd op mijn arm zodat ze zich niet bekneld voelen. Ze vliegen dan ook niet naar mijn gezicht/nek toe.

Ik zie kinderen wel eens een cavia met duimen in de buik oppakken en dat vinden ze niet fijn.

Ik laat ook altijd aan de mensen zien hoe ze de cavia op moeten pakken en neer moeten zetten zodat het plezierig voor de cavia is.

Heel veel plezier met je cavia.

Groetjes Monique

• ßuurvrouw

Hij bleef erg hard bijten en draaide echt zn kop naar je toe als een vasl hondje…

Dus helaas, maar ik heb m teruggebracht naar de dierenzaak en een andere meegenomen.

Dit was ook voor mijn dochter de beste oplossing..