cavia's en kippen

• berdien

Hoi mede-cavia-fans,

Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met cavia's en kippen.

Is het mogelijk om cavia's in de kippenren te houden?

En zo ja, wat voor soort kippen zijn dan het meest geschikt?

Groet,

Een trotse bezitster van 6 haarballen:)

• Khydra

ik durf niet te zeggen of het kan, maar ik zou het zelf nooit doen. Sowieso zal je eerst moeten uitzoeken of ze elkaars voer wel verdragen,want ze knoeien uiteraard altijd wel wat.Er staat me nl. vaag iets van bij dat kippenvoer slecht is voor knaagdieren. En ze moeten wel de ruimte hebben om elkaar uit de weg te gaan.

• fransje*

cavia's die door de kippenstront racen…ik zie het nog niet voor me :(

• Jan CS Berepret

Inderdaad een erg slecht plan, of je moet zo'n grote uitloopren hebben en dan bedoel ik ook echt groot.

Alles staat in de dierenwereld met ruimte. Zowel om te leven als te kunnen vluchten en om voedsel te kunnen zoeken.

Als jij de kippen en de cavia's samen doet in een kippenren zullen al snel gevechten ontstaan. Wat hiervoor al gezegd is gaat dan zeker gebeuren.

Ze eten elkaars voedsel en met name de cavia's zullen onder de kippe-schijt komen te zitten. Wanneer ze dit dan gaan eten is de ellende niet te

overzien. Al met al lijkt mij dit een zeer slecht idee.

Mocht je beschikken over heeeeeeeeel veel ruimte dan zou je het kunnen overwegen. Die voorbeelden zijn er wel bij sommige boerderijen.

Plaats anders is een foto van jouw huisvesting.

• jacqueline

hallo berdien

vroeger had mijn biirvrouw wel cavia's met kippen samen wonen zonder problemen de kippen eten zeer snel hun voer op als je die uitstrooid en de cavia's hebben hun eigen bak op een plateau dat werkte prima bij mijn buuf de jonge cavia's die werden geboren lagen zelfs onder de kip en het eitje hahaha maar nee ik zou zeggen soort bij soort houden of je moet genoeg ruimte hebben zodat de cavia's apart kunnen eten

je zo bv een afdakje kunnen maken zodat de kippen geen caviavoer eten en voor de kippen een aantal keer per dag het voer uitstrooien zodat de cavia's geen kans krijgen het op te eten

volgens mij mogen cavia's wel kippenvoer eten zonder verdere schade aan te richten

ik zou eens googlen wat een kip eet dan kan je verder bij de caviavoer kijken of daar hetzelfde inzit