Middenoorontsteking

• Annelies

Hallo allemaal,

Mijn cavia heeft middenoorontsteking volgens de dierenarts.

Eerst kreeg hij een antibioticakuur van 10 dagen. Na de kuur begon hij weer wiebelig te lopen om te vallen.

Dus kreeg hij een kuur van 30 dagen. Deze was vorige week afgelopen. Nu valt hij weer om bij het lopen. Hij is nu echt een beetje zielig eigenlijk.

Ik kan nu nog een antibioticakuur ophalen bij de dierenarts. Ik begreep dat hij, als dit niet werkt, alleen nog maar geopereerd kan worden. Dat zie ik (en de dierenarts ook) niet zitten, maar ik wil wel graag dat hij beter wordt!

Hebben jullie nog tips? Ik hoop het. Alvast bedankt van mij en Dribbel!

Groetjes,

Annelies

• Marumoto

Midden- (en zelfs) binnenoorontsteking zijn heel goed te genezen.

Als u uw cavia wilt helpen, gelieve contact op te nemen via www.maru-vet.com of info@maru-vet.com.

• Khydra

middenoorontsteking kan heel vervelend zijn voor een caafje. Ik heb er 1 gehad, die er flink ziek van is geweest en ook last kreeg van zijn evenwichtsorgaan, hij tolde in het rond. Dat heeft heel lang geduurd, maar daar was hij verder niet ziek van. De ontsteking zelf is best te bestrijden met antibiotica, maar heb geduld ;), het kan best even duren.

Succes!

• Britt

hallo,

mijn cavia heeft ook een middenoorontsteking gehad.

ze is toen ook heel erg gaan wiebelen en omvallen bij het lopen, spastisch en draaide rondjes om haar as.

steeds antiboitica geven is geen optie als het oor schoon is en er geen teken meer is van een ontsteking hoef je er

verder niks meer aan te doen. als je geluk hebt trekt dat wiebelige weer weg maar mijn cavia is volledig hersteld van

haar oorontsteking en blijft de rest van dr leven spastisch en wiebelig maar ze is verder heel gelukkig en heeft er zelf

geen last van.