Abces

• Marissa

Vraagje: Mijn beertje Dopey heeft een abces bij zijn bal. Ben vrijdag gelijk naar de dierenarts geweest. Deze heeft het abces opgesneden en het pus eruit geknepen. In de wond deed hij een zalf om het steriel te houden en moet ik hem 2 keer daags o.5 ml enrofloxoral geven. Hij weegt 1 kilo. Maar nu was mijn vraag. het wondje is goed genesen en zijn bal ziet er beter uit maar is nog steeds opgezet. Moet ik naar de dierenarts terug zodat hij het wondje weer open kan maken en het weer uit kan knijpen? Of gaat dit door de antibiotica weg? Ik moest het flesje leeg maken. Er zit zo ml in dus heb ik voor 10 dagen is deze behandeling goed? Gelukkig hebben mijn andere cavia's nog nooit abcessen gehad. Gelukkig heeft hij er geen last van hij is erg levendig en eet prima. Zijn bakje witlof was net helemaal leeg. Hij is op 25 Januari gecastreerd en daar kan het abces nog van zijn. Pff was blij dat ik gelijk ben gegaan. Ik zie hem iedere dag maar zag het pas nadat ik hem op mijn schoot had. Gelukkig gaan zijn medicijnen er goed in. Ook bij de dierenarts gaf hij geen kick. Wat een stoere beer. Mijn dames gillen altijd de tent uit. Krijg ik altijd kippenvel van.

Groetjes Marissa

• Khydra

Ik zou het heel even aankijken, het kan nog dik zijn als reactie. Als het niet erg rood of warm is zal het wel meevallen. Als het dat wel wordt, of het wordt weer groter, dan zou ik wel gelijk naar de DA teruggaan. Of als hij niet lekker is, koortsig etc. Goed in de gaten houden ;)

Succes!

Jannie

• marissa

Het ziet er goed uit. Niet vurig en weer iets kleiner. Gelukkig eet hij prima. Komkommer na de medicijnen gaat er gelijk in. Hij denkt vast weg met die vieze smaak. Haha hij heeft het door dat in het bakje komkommer ligt nast het spuitje met zijn medicijnen. Ook heb nu goede hoop dat de medicijnen aanslaan. Koortsig is hij niet. Hij zit nu wel even alleen maar ik hoop dat hij snel weer bij zijn moeder kan. Ze gaan verhuizen want van de week wordt hun nieuwe flat bezorgd. Eindelijk is mijn man om en hebben wij een mooie flat gekocht met led verlichting. Eindelijk gaat het dan toch gebeuren. Zit er al zo lang naar te kijken. Maar nu krijg ik hem voor mijn verjaardag. Hij wordt 1.20 bij 0.50 diep. En dan 3 etages.

Bedankt Jannie voor je antwoord.

Groetjes Marissa