Vraagje: Mijn beertje Dopey heeft een abces bij zijn bal. Ben vrijdag gelijk naar de dierenarts geweest. Deze heeft het abces opgesneden en het pus eruit geknepen. In de wond deed hij een zalf om het steriel te houden en moet ik hem 2 keer daags o.5 ml enrofloxoral geven. Hij weegt 1 kilo. Maar nu was mijn vraag. het wondje is goed genesen en zijn bal ziet er beter uit maar is nog steeds opgezet. Moet ik naar de dierenarts terug zodat hij het wondje weer open kan maken en het weer uit kan knijpen? Of gaat dit door de antibiotica weg? Ik moest het flesje leeg maken. Er zit zo ml in dus heb ik voor 10 dagen is deze behandeling goed? Gelukkig hebben mijn andere cavia's nog nooit abcessen gehad. Gelukkig heeft hij er geen last van hij is erg levendig en eet prima. Zijn bakje witlof was net helemaal leeg. Hij is op 25 Januari gecastreerd en daar kan het abces nog van zijn. Pff was blij dat ik gelijk ben gegaan. Ik zie hem iedere dag maar zag het pas nadat ik hem op mijn schoot had. Gelukkig gaan zijn medicijnen er goed in. Ook bij de dierenarts gaf hij geen kick. Wat een stoere beer. Mijn dames gillen altijd de tent uit. Krijg ik altijd kippenvel van.
Groetjes Marissa