Cavia's tanden geslepen

• Mirke

Donderdag, is azumi onder narcose verholpen aan zijn tanden.

Maar ze heeft moeite met eten. Vandaag heb ik onder dwag gevoet.

Hoe gaan de komende dagen uitzien ?? Wanner gaatze weer eten ??

Tips ??

• Khydra

altijd moeilijk te zeggen hoe lang dat duurt. De ene cavia is kleinzeriger dan de andere(net als mensen ;) ). Als het goed is gegaan moet hij onderhand wel weer aan het eten zijn. Anders moet je echt dwangvoeren. Geef zacht eten en/of iets wat hij erg lekker vindt.

Succes

Jannie

• mich87

Hoi Mirke,

Is jouw cavia aan haar voortanden of kiezen geholpen? Weet je de oorzaak van de problemen met haar tanden, zijn er foto's van het gebit gemaakt?

Problemen met de tanden ontstaan niet ‘zomaar’, er is bijna altijd een dieperliggende oorzaak.

Houd je cavia daarom heel goed in de gaten. Je kunt er op rekenen dat je zeker wel 2 á 3 dagen moet dwangvoeren, omdat de tanden nog erg gevoelig zijn. Je kunt op een gegeven moment ook proberen om wat brokjes in haar mond te duwen, zodat ze voelt dat ze weer kan eten. Ze kan namelijk in het begin nog wat bang zijn voor pijn.

Mijn cavia's zijn dol op selderie en peterselie. Daar heb ik heel wat cavia's weer mee aan het eten gekregen. Beetje olvarit wortels op een schoteltje eten sommige cavia's ook zelf.

Na 2 á 3 dagen moet ze wel echt weer zelf gaan eten, in iedergeval hooi en groenten. Doet ze dit na een paar dagen nog niet, dan zou ik weer terug gaan en een foto van haar gebit laten maken.

Succes! Ik hoop dat ze weer helemaal geneest.