hoi maaike
leuk dat je kiest voor 2 cavia's
ik heb zelf al jaren verschillende rassen gehad en heb ook dingen gemerkt aan karakters
een rex is erg rustig en vooral de beren die maken zich niet druk en kunnen vaak ook makkelijk met zijn 2en geplaatst worden
langhaarrassen zijn vaak verlegen maar als je veel aandacht geeft ook goed tam te maken
borstel vind ik geen knuffelcavia's ze zijn erg hyper en vinden het ook niet leuk om over die borstels geaaid te worden.
gladhaar is soms wel wild maar ligt ook aan het opvoeden ik heb hier bv 3 zeer tamme gladhaarzeugjes in de groep en mijn dochter heeft een extreem tamme gladhaar sweety die luistert ook naar haar naam en komt op comando bij haar in haar knuffelzakje
ch teddy's zijn erg relax en maken zich ook niet zo druk verder
us teddy zijn vaak toch pittig zeker de meisjes maar dat is mijn ervaring he
dan heb je ook de skinny (naaktcavia) ik fok ze nu bijna 3 jaar en ze zijn inderdaad druk in de kooi maar knuffelen vinden ze wel gezellig op de arm.een skinny eet wel meer omdat ze naakt zijn verbranden ze meer energie om warm te blijven dus eten meer.
ik denk dat iedere cavia tam te krijgen is maar daar moet je zelf ook veel aan doen
een cavia is een vluchtdier en zal ook de eerste dagen weg rennen als je ze wilt pakken.
veel aandacht is toch bij een babycavia erg belangrijk je krijg ze tam door veel te pakken en te knuffelen
dus eigelijk kan je iedere caia rustig krijgen mits je aandacht geeft
ik zou ook een dier bij een fokker halen en niet zomaar uit de dierenwinkel.
of bij de opvang in de buurt die zien vaak welk karakter een diertje heeft
ik haal zo een knuffel tussen en nestje uit en een minder knuffelbaar dier
ik wens je veel succes met je keuse