Ik heb sinds 2 weken een bortelcavia gekocht met luizen. Ik kreeg van de dierenwinkel een middel om de cavia in de nek te spuiten. Heeft iemand hier ervaring mee? Zij is nu verzwakt en heeft stuipen………
gr.
Jonathan
Ik zou ermee naar een goede dierenarts gaan, als je haar een kans wil geven. Zorg dat ze warm blijft en eventueel dwangvoeren als ze niet eet. En niet ineens teveel “vreemd”" voer geven.
Hoe oud is ze? Sommige caafjes worden gewoon veel te vroeg bij de moeder weggehaald en dan heeft ze een slecht vooruitzicht.
Succes
Ik weet dat het de schuld van een dierenwinkel is als ze een dier verkopen dat niet gezond is maar persoonlijk is mijn mening: het is een levend wezentje dat helemaal afhankelijk van je is dus ik zou echt direct ermee naar de dierenarts gaan en deze cavia een kans geven. Ik zou zelf zo'n dier nooit terugbrengen….vind het superzielig dat ze nu stuipen heeft en er zo slecht aan toe is:(
Hoop dat je een goede beslissing neemt die het beste is voor het welzijn van de cavia die nu blijkbaar dringend hulp nodig heeft…
Sterkte en groetjes, Nancy
Ook ik zou gelijk naar de dierenarts gaan. Als het inderdaad de schuld van de dierenwinkel is zou ik hun de rekening geven. Heb je wel goed de behandeling gedaan wat op het flesje stond en geen overdosis gegeven? Opzicht is luizen niet zo erg. Ik denk inderdaad dat ze zwak is. Maar een dierenarts kan je daar meer over vertellen. Ik heb zelf wel eens een ziek dier gekocht en ben toen met haar naar de dierenarts gegaan. Ze heeft het gered en is zelfs nog heel oud geworden. Ik hoop voor jouw zo'n zelfde verhaal. Sterkte.
Marissa
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?