kan een mannetje samen met een ander mannetje met vrouwtjes???

• feliz79

hallo, ik heb een vraagje; ik heb 4 cavia's; 3 vrouwtjes en een gecastreerd mannetje. Nu heb ik een nieuwe cavia, dit is een mannetje en deze is nog niet gecastreerd en zit apart in een hok.

Nu is mijn vraag; als ik hem nu laat castreren, kan ik hem dan bij dat andere mannetje en de vrouwtjes zetten???? volgens mij niet… maar ik weet het niet zeker. ze hebben heeeeeeeeeeel veel ruimte (de hele tuin) dus zitten niet in een hok waar ze geen kant op kunnen. heeft iemand hier ervaring mee??? Ik wil het heel graag horen, want als het niet kan laat ik hem zowieso castreren en zet ik er een vriendinnetje bij.

• Witchesatwork.nl

Hoi hoi

Als beiden mannetjes sociaal zijn kan dat gemakkelijk!

Helemaal in het begin hier had ik mijn huisvesting nog niet zo waterdicht als nu en waren er op een dag 2 mannetjes naar de meiden groep gegaan hier.

Ze hadden daar geen enkel probleem mee en heb dat al vaker gehoord.

Je moet het gewoon ff gokken en erbij blijven om te kijken hoe dat gaat als je dat erg graag wil.

Wil je 100% geen heibel dan blijft EEN castraat op een hele zooi vrouwtjes het makkelijkst en leukste.

Succes groetjes D#S

• feliz79

hallo, wat bedoel je met sociaal; mijn mannetjescavia die ik al lang heb is heel sociaal want hij is al in een groep met cavia's sinds dat hij een babycavia was. van die andere (nieuwe) weet ik het niet… gewoon maar uitproberen dan na zijn castratie! spannend hoor!!

• natasja

Witchesatwork.nl Schreef:

Als beiden mannetjes sociaal zijn kan dat

> gemakkelijk!

Wat grappig .. dat kan dus makkelijk !

Leuk ook dat je je eene eigen ervaring erbij verteld (waarvan inmiddels bekend is dat je je eigen ervaringen in het algemeen ook gelijk als waarheid beschouwt maar gelukkig nog wel regelmatig terug komt op je eigen woorden .. ) maar wellicht dat je ook even ervaringen van de meeste andere erbij kan vermelden en dat is nml. dat er helse vechtpartijen uitbreken !

• Witchesatwork.nl

Hoi hoi Natasja en Feliz

Je moet voor jezelf uit maken HOE graag je die 2 samen wilt hebben in EEN ren!

Wil je geen gedoe of risico moet je het gewoon niet doen, maar ik weet uit ervaring bij mij hier dat bepaalde beren ook ingezet als fokbeer nadat ze bij de zeug hebben gzeten gewoon weer samen kunnen en anderen die nog nooit bij een beer hebben gezeten dat niet kunnen.

Mijn ervaringen zijn zeker niet alleen maar waar maar wel zoals ik hebt hier heb ervaren.

Verder als je nog meer info wil over beren en samen zetten bel me dan maar een keer op ik kan eer bijna een boek over schrijven en dat ga ik hier niet allemaal neer zetten, dat schiet hier niet op.

als er een fokker is die het veel en echt geprbeerd heeft om beren in allerlei voren samen te zetten ben ik het wel de meeste hebben maar een paar fokberen die ze permanent alleen ophokken.

En wat goed of niet goed is ga ik niet verder op in dus. Zonde van mijn tijd.

gr. D#S

• jacqueline

mijn beren zitten ook gezellig samen hoor niet alleen de jouwe maar ik kijk wel of het match samen zo niet dan zoek ik een andere oplossing en dat is hier niet alleen ophokken echt niet !!!

ik moet natasja gelijk geven in deze want een beer kan soms niet met een andere en dan krijg je megavechtpartijen en sommige beren stoppen echt niet en soms gaan ze even 1 dag prima samen en de volgende dag is het knokken

of als een zeug bronstig is dan kunnen die beren toch echt opeens na 2 weken vechten

groetjes jacqueline uit arnhem…

• Moniquee

Wat Jaqueline zegt sluit ik me bij aan. Het kan ook een week of … goed gaan en als je even weg bent en niet op let kan er een ruzie tussen de beren ontstaan. Ze kunnen elkaar flink verwonden. Als beide beren de baas willen zijn zullen ze blijven vechten tot er 1 is die het op geeft. Dit kan heel ver gaan….

Ik heb er geen ervaring mee en ga het ook niet uittesten met deze wetenschap. De kans dat je 2 sociale beren hebt is wel heel erg klein.

Beertjes samen kunnen heel goed gaan, maar dan wel zonder zeugje.

• Witchesatwork.nl

hoi hoi

Tja ik ga het hier ook niet uit testen hoor~! Ik zie daar het nut niet van in heb zo hier mijn berengroepje en zolang het goed gaat gaat het goed. zo nu en dan gaat het fout en de onruststoker gaat dan weg hier of apart.

simpel zat.

gr D#S

• Moniquee

Zo lang het goed gaat gaat het goed………….Makkelijk~~~~~ en als het fout gaat haar je de onruststoker er tussen uit. En dan……

Buiten alle risico's die jij neemt zit je ook meteen het karakter van je beren te verkl*ten. Fok je dit karakter verder in je lijn of gaan de beren dan alleen opgehokt worden waar wij als serieuze fokker niet voor staan. Kan je er daarna nog steeds een klein beertje VEILIG bij zetten? Hoe gaat hij verder met je zeugen om? Hoe is de beer als knuffel verder? ……. of gaat dit alleen bij jou goed? Misschien werkt dit met jou heksenkruiden, maar daar beschikt niet iedereen over.

• jacqueline

hoi mo

ik vond dat ieder dier anders reageerd in verschillende situaties

een beer kan bij de ene fokker miss niet samen met andere leven maar bij mij dan wel.

het zijn en blijven dieren die je nu eenmaal niet kunt uitselecteren op vechten ja of nee.

ik heb mijn beren samen zitten en doe dat eigelijk zonder problemen maar dezefde beren kunnen miss wel bij een ander gaan vechten

je kan er gewoon niet op selecteren vind ik

het ligt in mijn ogen ook aan de fokker.

ik heb dit weekend 2 fokberen samen gezet die nog nooit samen hebben gezeten en beide beren hebben voor het weekend een zeug gehad

ze gaan prima met elkaar om was even uittesten de eerste uren maar nu liggen ze samen te slapen en soms hoor ik nog klappertanden maar zolang er geen bloed rondvliegt laat ik ze lekker samen :)

zeugjes zijn vaak moeilijker is mijn ervaring en zeker een zeug die dominant is die laat zich niet zomaar met een ander zeugje ophokken

gelukkig heb ik mijn geweldige castraat jopie die laat dan heel duidelijk de dames zien dat hij de baas is :D:D dames rustig en jopie heel trots

ik heb ook dieren gehad die bij mij niet zo geod aarden en bij een ander juist prima in conditie waren en gelukkig

dat dier is dan niet goed voor de fok ??? jawel maar soms hebben ze nu eenmaal een karakter die afwijkt hihihihihi

ow mo jouw konijntjes zijn ook verschillend hoor hahaha de ram is voorzichtig terwijl de voedster door het hok hobbelt hahaha is dan ram nu niet goed ??

nee hij is gewoon verlegen en de voedster brutaal heeft verder niet met genen te maken

groetjes jacqueline uit arnhem ;)