caviavoer

• ans merle

Hallo,

Ik haal mijn cavia voer altijd bij de Hornbach in Wateringen, wie weet er een goedkoper adres?

• Jan

Hoi, jij durft haha, voeding is het “gevaarlijkste” onderwerp op dit prikbord. Grapje!!! Bij de aanschaf van een dier weet je als het goed is wat er goed voor hem/haar is. Daarna ga je kijken welke cavia korrel of gemengd voer past bij het dier. Daarbij zijn er giga mogelijkheden tegenwoordig.

Wanneer je na een goede dierenwinkel gaat kunnen ze je die verschillen wel laten zien. Wanneer je een normaal uitgifte patroon hebt, zal dat voor een enkele cavia nooit in de papieren gaan lopen. Zorg in ieder geval voor voldoende vitamine C in het voer, niet middels druppels of pillen, maar gewoon in het voer. Variatie in groente en fruit, vers drinkwater en hooi. Iedere dag een handvol vers hooi of zoveel het dier opeet.

• Witches at work.nl

Hoi hoi

Het beste en goedkoopste caviavoer adres vind je in je kliko, ehhhhhhhhhh al alvorens het de kliko in te mikken ha ha!

En verder een heuse berg van hooi in een mandje of hooi ruif of zo aangeboden en niet op de grond want dan plast de cavia er over heen en eet er weer minder van.

Je cavia MOET 24 uur per dag hooi heeft waaraan GEEN distels (voel er met je hand door AUB bij een boer) en of st jacobs kruid zit (dit weet je als een boer eigen paarden of koeien enz heeft die dat hooi ook vreten).

Veel mensen geven een cavia alleen maar brokken helaas of een te lullig beetje hooi terwijl die spijs vertering echt aan de gang moet blijven voor 8 a 10 uur per dag.

Als je dier elke dag groen voer krijgt in wat afgewisselde vorm ook liefst, zomers gras, paardenbloembladeren klavertjes, mais ed en in de winter wortels, appels, groente resten uit je keuken enz. heb je geen brok nodig!

Wil je toch een goede betaalbare brok, als aanvulling of omdat het versvoer niet toereikend is?

Kies dan eentje waarvan het vitamine gehalte niet te hoog of te laag is, want van nogal wat merken is bekend dat ze TE hoog zijn helaas of juist te laag en dan schiet je ook het doel mis.

Op mijn website (witchesatwork.nl) heb ik er mijn ervaringen over op geschreven en weet dat heel veel fokkers ook zweren bij Kasper voer wat iets goedkoper is dan het voer wat ik geef Garvo heet dat.

Kasper zie ik zelf als goede runner up van wat ik heb zeg maar.

En welk voer heb je nu? Veel dierenwinkels hebben hun eigen merk in zo'n schepbak zitten en dan weet je dus vaak niet eens hoe de samenstelling is.:(

Succes met je caafje, heb je dr maar eentje trouwens? Want vooral de zeugen zijn veelal echte groepsdieren!(:D

groetjes D#S