Goed tehuis gezocht voor onze 2 cavia's

• Limana

Wij hebben hier 2 vrouwtjes cavia's. Ze zijn nu 1 jaar oud. Helaas is gebleken dat zowel mijn man als mijn dochter last hebben van hun luchtwegen sinds de cavia's bij ons zijn.

Om deze reden hebben we besloten een goed tehuis te zoeken voor onze cavia's. Ik vind het erg moeilijk om een geschikt adres te vinden.

Ben op zoek naar een adres waar ze in ieder geval samen blijven en waar ze voldoende liefde en aandacht zullen krijgen. Wie heeft een tip voor ons?

• Moniquee

Misschien een tip: De dieren kunnen ook heel goed buiten leven. Even wachten tot het 14 graden in de nacht is en dan kunnen ze naar buiten. Ze kunnen dan gewoon bij jullie lekker oud worden en is de allergie geen probleem meer.

• jessie

Als je op Google zoekt op dierenverblijf kom je op de site van van der poel.Die hebben hele mooie buitenhokken en ook bijpassende hoezen om erover te doen zodat ze ook in de kou lekker beschut zitten!!

Succes ermee!!

• Jacqueline

Op Marktplaats zetten zou ik doen.

Buiten is geen optie want dan zitten je kinderen er nog bij,of ze kwijnen er weg

Gewoon een ander goed huisje voor ze weer zoeken

• Moniquee

Hoi Jaque,

Ik heb niet zo veel kijk op een allergie, maar je hebt ook tabletjes. Een kindje hier uit de buurt neemt altijd een tabletje in als hij hier komt spelen.

Als de dieren buiten zijn heb je zoizo al de stof niet binnen. Je kan altijd de kinderen een schort om doen als ze de dieren op schoot hebben en het schort weer wassen.

Je hebt er meer werk aan, maar dat weet je als je dieren hebt.

Ik vind wel dat je je verantwoording moet nemen en dingen uitgeprobeert moet hebben.

Kwijnen ze weg ga ik ook voor de oplossing >>> een ander baasje.

Groetjes Monique

• Limana

Ik ben zelf bang dat als ze buiten staan, minder aandacht gaan krijgen.

Heb intussen misschien een oplossing gevonden. Ze mogen waarschijnlijk naar een vriendinnetje.

In ieder geval bedankt voor de reacties!

• Jacqueline

Hoi Moon,

En wat zit er in die tabletjes dan,puur vergif voor je kind .

De gezondheid van je kind gaat voor het dier lijkt mij.

Groet J

• Moniquee

Hoi Jaqueline,

Nou, ik mag er toch wel vanuit gaan dat het geen vergif is. Je hebt zoveel soorten allergiën waar mensen wat voor moeten slikken.

Ik heb ze nog niet met bosjes om zien vallen;)

Weet je Jaque….Soms wordt ik hier wel eens moe van. Dit slaat niet op deze mensen, want ik kan simpelweg niet beoordelen of dat zo is. Bij mij komen er soms mensen over de vloer met verhalen dat ze hun dier die ze al een tijd in huis hebben om wat voor rede ook zat zijn. Dan komen ze op de proppen met mijn kind / nieuwe vriend of….. heeft een allergie,,,, dussss een goede rede om te misbruiken. Die allergie is er helemaal niet. Mensen spotten hier gewoon mee en daar kan ik niet zo goed tegen. Door een poging aan te bieden of om bepaalde vragen te stellen, kan je kijken hoe de mensen daar op reageren…………

Groetjes Monique

.

• Witch hunting/D#S

Hoi Monique

Ha ha ha je kunt ook gaan studeren een cursus volgen of zo om mensen te doorgronden!>:D<

Dat er mensen zijn die een allergie smoes gebruiken om zo makkelijk van hun dieren af te komen die ze gewoon zat zijn is een feit, maar om nu overal spoken te zien???

Ik ga ervan uit dat de meeste mensen eerlijk zijn, gewoon omdat ik dat ook ben zoals de waard is vertruwd ie zijn gasten per slot.

Dan over de allergie tabletjes, ik slik ze ook al vele jaren maar kom op een vitamine preparaat is het zeker niet lees anders eens wat bijsluiters ervan bv.

Gelukkig heb ik niet van die allergische kids anders zou ik ze echt niet ook die pillen gaan voeren om AUB het dier maar te kunnen behouden.

Met mezelf heb ik minder medelijden maar als ik medicijnen kan voorkomen bij mijn kids ga ik ervoor!X(

Veel wijsheid, groetjes de heks

• Moniquee

Nog altijd even vriendelijk ……. en nee het ging me niet om de pilletjes maar om het feit of ze bereid was om een oplossing te zoeken voor haar probleem.

Haar antwoordt is heel duidelijk volgens mij.