andere drinkfles, minder drinken?

• MarionP

Ik had zo'n gewoon standaard drinkflesje in de kooi hangen, zo'n tuit met een kogeltje erin. Altijd lekken, altijd een natte plek in de kooi. Nu heb ik een ander drinkflesje gekocht, met een ventieltje, heet geloof ik Tippie of zo.

Perfect, geen lekkage meer, alleen drinken de cavia's veel minder heb ik het idee.

Ze krijgen voldoende groente, zit ook vocht in, maar het zit me niet lekker.

• Moniquee

Als hij niet lekt zit het hem misschien daar in…..???

Ze krijgen voldoende vocht binnen via de groente geef je aan. Ik zal me maar niet te druk maken.

Hoe zien de plashoekjes er uit?

Groetjes Monique

• marissa ooms

Mijn zeugjes is vorig jaar overleden en zij liet de fles lekken ook spoelde ze haar bekje met het water. Nu zij is overleden lekken de flessen niet meer en blijven ze ook vol. Mijn cavia's krijgen elke dag groente en komkommer dus drinken ze zelden. En omdat de flessen niet meer lekken blijven ze nu ook vol. Ik denk dat dit bij jouw ook zo is. Ze krijgen hun behoefte aan vocht via het groenvoer. Dus geen zorgen. Het is fijn dat het nu droog blijft in de kooi.

Groetjes Marissa

• Prikster

Ik wil niemand bang maken, maar ik heb dus wèl meegemaakt dat een drinkflesje het niet meer deed. Dat is te controleren door met je handpalm of vinger tegen het tuitje aan te duwen. Als je er meerdere keren tegenaan kunt duwen zonder dat er water uitkomt, moet je uitkijken. De cavia zal in het begin soms van alles proberen om het water uit het flesje te krijgen, maar als het ècht niet lukt, geeft hij het op.

• MarionP

Inmiddels hebben beide cavia het door hoe ze moeten drinken. Het gaat nu prima. Geen lekkage meer en minder herrie.