hoog of op de grond?

• Inge-cavia

Ik heb sinds gisteren 2 caviaas.

Ik heb ze op een kastje staan in een grote kooi. Maar ze kunnen niet veel zien op die manier omdat ze nog niet over de rand van de bak heen kunnen kijken.

Mijn vraag is nu… of het niet beter is om ze op de grond te zetten?

Natuurlijk niet op de tocht.

Wie helpt me?

groetjes Inge

• Khydra

ik zou ze zeker niet op de grond zetten, voor cavia;s komt het “gevaar”van boven, dus dat kan extra bedreigend zijn. Misschien een soort verhoginkje in kooi zetten, dat ze daarop kunnen klimmen? Let wel op, cavia's zijn niet bepaald klimmers, dus je hebt grote kans dat ze er niks mee doen. Een wat lager kastje zou ook nog een optie kunnen zijn?

• Inge-cavia

Dank je voor je snelle antwoord.

Ik zal eens even kijken of ik ze op een wat lager tafeltje kan zetten zo.

Dan hebben ze toch nog wat te kijken en zien ze iets meer dan alleen het plafond ;-)

• marypoppins@live.nl

hOI INGE , IK HEB ZELF MIJN CAAF EN KOOI OP DE DESSOIRE STAAN UIT DE KOU EN NIET OP DE GROND, OVER HAAR KOOI GOOI IK S;NACHTS EEN DEKEN OVERDAG GEEN DEKEN EN UITERAARD VOOR DEHELFT, MAAAR VOORAL VOOR DECAAF IS HET PRETTIGER ALS HIJ/ZIJ KAN ZIEN WAT ER GEBEURD, WANT GEVAAR IS EXTRA DREIEGEND EN VOORAL ALS DEZE LAAG OP DE GROND STAAT , MIJN CAAF IS NIEUWSCHIERIG, EN WIL ECHT ALLES WETEN DUS VOOR HAAR IS HET OOK PRETTIGER, SUCCES