Hallo weer eens, ik heb een vraagje over de tanden van mijn beertje.
Ben laatst met hem naar de DA geweest omdat ik merkte dat meneertje wel wilde eten, maar van z'n blaadje witlof geen stukjes af leek te kunnen krijgen waardoor de rest die er bij zit ( 10 dames) hem alweer te vlug af waren, hij dus geen extraatjes meer had behalve hooi en brokken en hij leek te vermageren.
De DA heeft hem na een dagje observatie en dwangvoer en pijnstilling weer mee gegeven naar huis, die konden niks zien aan hem, en ditzelfde moest ik thuis nog even voortzetten.
Sinds dien geef ik hem iedere dag nog 1x 10 cc dwangvoer en zet ik hem weer terug bij de dames en z'n gewicht blijft zo mooi stabiel. Hij wil graag eten maar lijkt de boel niet goed te kunnen scheuren of afknabbelen. Gesneden andijvie gaat overigens prima en dit geef ik hem dan ook regelmatig. Vanaf de kerst zijn we zo al aan de gang, maar dat de DA niks kon vinden vind ik maar raar, ik zie toch dat hij er moeite mee heeft, dan moet er toch iets aan de hand zijn???
Dan mijn vraag, kan je zelf de tanden van je cavia bijknippen of moet dit echt bij de DA en gaat dat onder verdoving?
Onze vrienden fokken konijnen en zij knippen bij die beestjes zelf de tanden indien nodig. Kan ik ze ook de tanden van mijn beer laten knippen?
Alvast bedankt, groetjes en nog de beste wensen!
Jacoline