gesloten discussie

• Nancy_46

Omdat reactie niet meer mogelijk is en het direct gesloten is, wil ik hier, met alle respect hoor, nog even reageren.

Ik vond de markt wat onpersoonlijk en het heeft me moeite gekost hiertoe te besluiten, ik hoopte als ik het hier zou plaatsen, op een persoonlijke reactie of misschien zelfs advies. Ik wil mijn dier niet op een marktplaats zetten, dan hou ik haar zelf.

Wat jammer dat het zo moet. Ik lees namelijk genoeg berichten van mensen die wel hun verhaal (met hetzelfde doel) mogen plaatsen. Pauline bij Help, wat nu, zoekt ook een oplossing, ik deed hetzelfde, met maar 1 doel, dat mn caafje goed terecht komt.

Maar als het beslist niet mag, dan accepteer ik dat natuurlijk.

Groetjes Nancy

• Moniquee

Hoi Nancy,

Een caafje van 4 jaar kan je beter bij jezelf helemaal oud laten worden. 4 Jaar is ook al een hele leeftijd en om dan nog een ander huisje te zoeken is niet helemaal handig voor het caafje.

Je hebt haar in deze situatie genomen en dan wist je ook waar je aan begon. Ja, een 2de er bij….er zal er inderdaad altijd 1 overblijven.

Als je van te voren al weet dat het caafje niet zo vriendelijk is, moet je jezelf wel afvragen of je dit caafje dat wel wilt herplaatsen? Hoe eerlijk ben je dan naar je dier?

Je zoekt een vast adresje, maar als jij zo over je dier denkt….hoe denkt een ander dan en wat doen zij?

Je geeft op deze manier aan dat je om je dier geeft en het goed wilt doen….jij bent de gene die goed is voor het dier!

Ik hoop dat je er over nadenkt en dat je tot de conclusie komt dat je voor je dier kiest.

Met vriendelijke groet,

Monique

• Nancy_46

Hoi Monique,

Het caafje is heel erg vriendelijk, ontzettend lief en zacht zelfs. Bijt niet, rent niet weg dus oppakken is makkelijk. Maar ze is angstig van mensen, zal nooit uitzichzelf naar je toekomen, alleen voor het aanpakken van groente en daarna rent ze er meteen mee weg, de angst komt vermoedelijk door haar vroegere verleden waarvan ik ook niet op de hoogte ben.

Ik heb jarenlang een groepje van 6 caafjes gehad in een prachtig ruim verblijf in de huiskamer en elk dier heeft altijd 100% verzorging en aandacht gehad en waren heel tam.

Dit is gewoon een moeilijke situatie, je hebt gelijk, ik wist waar ik aan begon met haar voor het beertje dat alleen bleef na overlijden van zijn vriendin maar ik heb moeite met haar eenzaamheid. En daarom, na lang aarzelen, plaatste ik hier een berichtje. Welke keuze ik ook zal maken, het zal altijd de beste keuze voor het dier zijn, ze zit mij ook echt niet in de weg en ik zal haar ook nooit zomaar op een markt aanbieden. Bedankt voor je reactie en advies, ik stel elk advies erg op prijs.

Groetjes Nancy

• Moniquee

Hoi Nancy,

Sorry dat ik het verkeerd had neergezet!

Ik probeer met je mee te denken en misschien zet ik nu iets raars neer, maar een knuffelbeer bij haar in de kooi….

Ik had bij mijn binnenkonijn ook een knuffelbeer in haar hok gedaan en daar lag ze lekker tegen te slapen.

Groetjes Monique

• Nancy_46

Hoi Monique,

Dat geeft niet, het is soms ook moeilijk om uit een geschreven berichtje de juiste informatie te halen.

Ik vind het een goed idee van de knuffel, ik heb nog een klein beertje en ga dat bij haar leggen.

Dankjewel voor je tip!

Groetjes Nancy