gewichten cavia

• marissa ooms

Het is inderdaad aan de magere kant maar als ze goed eten en aktief zijn zou ik me maar geen zorgen maken. De 1 weegt nu eenmaal zwaarder dan de andere. Ik heb een omaatje van 6.5 jaar en zij is altijd klein en slank gebleven. Het is een pittege tante en doet het prima. Dus ik zou ze niet vet mesten want het dan er weer afkrijgen dat is pas moeilijk. Zolang ze maar lekker gezond zijn.

Groetjes Marissa

• stampertje

ja ze zijn heel actief en doen gewoon waqt ze moeten doen, ook krijgen ze niet weinig eten vind ik zelf

ik moet ook eerlijk zeggen dat ik door hier ze ben gaan wegen, kwam die tabel tegen en hoeveel ze “ moeten ” wegen enz

dus was nieuwschierig

maar als dat niet was dan had ik ze niet gewogen want had ik daar geen aanleiding toe gevonden

• marissa ooms

Eerlijk gezegt weeg ik ze ook zelden. Wel als ik vind dat ze magerde gaan worden. Of pas Dreamy toen ze gedekt werd en daarna heb ik Dopey elke week gewogen nadat hij was geboren Die groeide zo hard die zat al met 4 weken op 392 gram. Toen heb ik hem bij zij vader gezet en was dat babyvet er zo af. Nu weeg ik hem niet meer. Ik hou ze goed in de gaten en is er een aanleiding ga ik ze pas weer wegen.

Groetjes Marissa

• Betty 1

Hallo,

ik heb merdere cavia's en fok er af en toe nestjes

mij ervaring is dat het gewicht (v. jonge cavia's) ook veel te maken heft met de nestgr.

zo heb ik 1 zeug die bij de geb. een gewicht had v. 136 gr en met 4 weeken was zij all 400gr (het was een 1-ling)

maar ik heb ook all een nest met 5 gehad war de kleinste 55 gr bij de geborte was en met 4 weeken was hij 250 gr

hij is nu 2 jaar en v. zijn eigenaar heb ik gehoort dat hij nu 1200 gr zwaar is

ik weeg mijn volwassene cavia's 1 maal per week en jonkie's tot 4 weeken dagelijks

zolang de jonkie dagelijks aankomen maak ik mij geen zorgen

jij heb doch ook grote en kleine menschen warom zou het bij dieren anders zijn

zolaang de kleinje's groeien en gezond en fit zijn hoef jij jou geen zorgen te maaken

de gewichtstabelle v. de grote cavia ken ik ok en het is een moeie richtlein v.het gemiddelde maar er zijn er uitzonderingen en dat betekend niet dat met hun its mis is.

dus maak jou niet te druk om hun gewicht

te dik is ok niet goed

die v. jou lijken inderdad klein als ik dat gewicht hoor

maar hoe grot zijn hun ouders en hoe grot was hun nest

als hun gezond en monter zijn maak jou dan niet te druk om hun gewicht

m.v.gr. Betty

• stampertje

ik maak me er ook niet zn zorgen om, ze doen het harstikke goed en ik zie ze groeien

ik heb ze bij mensen weg die gewoon een nestje hebben gehad en ik weet echt niks van hun ouders of hoe groot het nestje was of wat

lola was nog als enige over en die zat alleen

en zusje zat met haar “ kudde ” buiten en toen ik haar kwam halen is alleen zusje naar binnen gehaald

ze zullen toch niet jonger zijn geweest dan ze zeiden?