gewichten cavia

• stampertje

een tijdje terug heb ik hier ergens een tabel gezien met gewichten en leeftijden van cavia`s

nou dacht ik dat ik die had opgeslagen ( niet dus )

kent iemand die site en wil je die nog eens doorgeven

( heb mn cavia`s gewogen en ben eens nieuwsschierig )

• Liekje 01-02-2010

op de site van “degrotecavia” kun je veel vinden, volgens mij staat het daar op.

Groetjes Angelique

• M.

Op die pagina staat een te downloaden tabel. Pas op, het is zeer beslist geen wet van meden en perzen. Vaak is het ook gerelateerd aan de verschillende variëteiten. Een zwarte gladhaar is doorgaan bijvoorbeeld een mooie forse grote cavia. Eigenlijk is het hoe groter hoe beter. In de standaard is in tegenstelling tot de konijnen geen gewichtsgrenzen aangegeven. Men beperkt zich daar door te melden dat een volwassen goed ontwikkelde cavia een gewicht heeft van 1000-1500 gram.

M.

• M.

M. Schreef:

——————————————————-

> Op die pagina staat een te downloaden tabel.

> M.

Sorry, ik had een link willen bijsluiten:

http://www.degrotecavia.nl/cavia.html#gewicht

M.

• stampertje

ow bedankt ik zal eens gaan kijken of de site

maarre mijn meisjes zijn 381 gram bij 10 weken en 324 gram bij 8.4 weken

is dit een beetje voldoende, ze eten als een tierelier

• M.

stampertje Schreef:

——————————————————-

> ow bedankt ik zal eens gaan kijken of de site

>

> maarre mijn meisjes zijn 381 gram bij 10 weken en

> 324 gram bij 8.4 weken

> is dit een beetje voldoende, ze eten als een

> tierelier

Puur afgaand op de cijfers, (maar je zoiets ook zien/voelen) vind ik dat aan de magere kant.

M.

• stampertje

ja dat dacht ik ook al, terwijl ze niet mager aanvoelen of er uit zien

• stampertje

en ik weet verder niet hoe ik dat moet veranderen

ze krijgenelke dag een bak voer die niet helemaal leeg is de volgende dag dus neem aan dat ze geen honger hebben anders was alles werl op

verder krijgen ze echt mega veel hooi per dag die ze dan ook in 24uur helemaal op eten

en er hangt een knaagstok in waar ze van eten en dan krijgen ze nog groente en fruit op een dag maar dat varieert in soort en hoeveelheid

• jacqueline

goedenmorgen

de gewichten zijn aande magere kant ja

normaal gaat hier een babycavia verhuizen met eeen minimaal gewicht van 300gr en dat is rond de 4 weken

maar dat is rasgebonden hoor want ik heb bv rexen die met 3 wekn al ruim 280gr wegen maar bv een gladhaar kan met 4 weken pas 250gr wegen

• stampertje

heb je enig idee wat ik daar aan kan doen? ( zie mijn vorige bericht wat ze allemaak krijgen )

en dat ze niet mager voelen of zien