cavia erbij??Of niet

• jessie

Hallo,

Ik zit met een probleem.Ik heb 2 cavia's,zusjes, en nu is er van het weekend 1 overleden.

Wat is nu verstandig om te doen,alleen laten of er 1 of 2 caafjes bij zetten?

Het zou dan wel om jonge caafjes gaan en het liefste dan 2 omdat Knabbel bijna 6 is ,en ik anders als Knabbel er ook niet meer is we dan weer hetzelfde probleem hebben.

Wie heeft hier ervaring mee?

• jacqueline

hoi jessie

ik zou er inderdaad 2 baby's bij zetten

en soms gaat het de eerste dag even mis en zal jou oude dame e plagen en achterna zitten maar je moet ze niet t esnel uit elkaar halen want ik heb nog nooit een cavia gehad die agresief bleef na 2 dagen

de kleintjes zullen gaan gillen en rennen en wat mijn advies is om gewoon lekker te gaan winkelen ofzo dan let je er niet zo op de gehele tijd ;)

veel hooi in je kooi en lekkers en lekker 2 babymeisjes erbij doen moet lukken ;)

• Mo

Hoi Jessie,

Als je 2 jonge caafjes neemt is mijn advies om ze niet bij de 6 jaar oude dame te zetten. Beetje veel stress voor die lieve oma.

Je kan bij de oude dame beter een lieve rustige dame zetten die gewend is om niet alleen te zitten.

Als je een dame van ongeveer een jaar neemt en de oude dame is er niet meer kan je er altijd 2 jongkies bij zetten.

Veel succes met je keuze,

Groetjes Monique

• khydra

ik zou haar zeker niet alleen laten zitten, maar er zeker weer 1 bij zetten. Bij een opvang heb je vaak wel wat oudere dieren zitten die graag een baasje willen, of misschien bij een fokker, die een diertje heeft waar niet meer mee gefokt wordt en die ze dan vaak als knuffelcaafje weg doen.

Zeker als ze altijd met z'n tweeen zijn geweest loop anders het risico dat ze gaat treuren, en 2 is gewoon gezelliger. Je houdt inderdaad wel het “probleem” dat je bij het overlijden van de oude dame weer hetzelfde hebt, maar dan kan je daar weer 1 bijzetten. Of als je tegen die tijd echt zou willen stoppen, dan zou je die kunnen afstaan aan een opvang.

succes

Jannie

• jessie

Hallo,

Mijn man is vanmiddag samen met m'n dochter,zonder dat ik het wist,naar de boerderij gewwest waar €Knabbel en Babbel vandaan kwamen en heeft daar 2 baby meisjes gehaald.We mogen kijken hoe het gaat en als het niet gaat mogen ze terug.We hebben ze bij Knabbel gezet en die kwam gelijk ruiken en kijken en begon gelijk te likken.Ze zat echt heel blij naar ons te kijken en heeft totaal niet lelijk gedaan ofzo.Ze zit echt steeds heel blij te kijken en ligt lekker met de kleintjes in het hooi te slapen nu.Kleintjes zitten nog wel verstopt,maar zitten wel al lekker aan het hooi te knabbelen.

Bedankt voor het advies,

Groetjess Jessie

• marissa ooms

Leuk twee baby zeugjes. Gefeliciteerd met je 2 aanwinsten. Zelf heb ik ook 1 zeugje van 6 bij een baby gezet en het ging prima ze zag haar moeder in het oudere zeugje. En die werd weer speels zo leuk. Ze liepen achter elkaar te rennen. Dewi werd gewoon weer jong. Het ging prima hopelijk is dat bij jouw ook zo. En als ze te druk zijn laat het oudere caafje echt wel merken dat ze het niet fijn vindt. Want hier is oma de baas al is het baby caafje inmiddels veel groter dan Dewi, ze is nog steeds de baas. Nu is mijn dewi wel een pittge tante en nog erg aktief.

Groetjes Marissa

• jacqueline

ik heb dezelfde ervaring met oudere dames :)

meestal verzorgen ze de baby's heel lief ;)

ik zet ook vaakeen babybeertje bij een oudere fokbeer zonder problemen overigens dus waarom niet bij een bejaarde oma ? hier nog nooit problemen mee gehad je ziet de oudere dames gelijk moederen en de baas spelen haha