hoe reageren bij bijten?

• stampertje

ons caviaatje is een lief beestje, maar ze is nu 9 weken en begint af en toe te bijten

niet uit agressie want dat merk je,

maar ze begint nu een enkele keer soms best hard te bijten, nu roep ik uit reactie uh uh naar dr , maarja of ze dat snapt

morgen krijgt ze een vriendinnetje er bij trouwens die is een week of 6/7

• Natanya

Leuk dat ze er een vriendinnetje bij krijgt!! Het enige wat helpt is je vinger weghalen….misschien denkt ze wat een lekker hapje….

• stampertje

nou ze begint overal aan te knagen, niet alleen vingers,

ook al ik dr vast heb dan gaat ze in mn nek kroelen, maar dan in eens zegt ze hap

ik zal morgen een foto plaatsen van de dames,

ik heb een nieuw hok gekocht vandaag en daar zet ik ze morgen in ( samen in een nieuw hok )

ben erg benieuwd , ook wel spannend of het klikt, anders baal ik :))

• Natanya

Wat helpt om ze samen te plaatsen is ze eventueel allebei vantevoren gewassen te hebben. Dan zijn ze wat neutraler…. Sommige zeugen zullen misschien even naar elkaar klappertanden… Zolang ze elkaar niet in de haren vliegen en bijten… Moet je ze gewoon bij elkaar laten zitten dit is een manier waarop ze de rangorde bepalen….

Geniet van ze…. Wat trouwens ook helpt is twee losse nachtverblijven.. Dan hoeven ze geen ruzie te maken wie er in mag….;-)

• Khydra

ik heb ook een dame die nog wel eens (zachtjes) wat bijt. Meestal begint ze met likken en dan hap. Gelukkig niet hard, dus ik laat het maar zo. Ik heb wel eens iets gelezen over zacht vastpakken in de nek, maar op de grote cavia site staan ook wel tips, kijk daar maar eens.Knagen aan de kooi en huisjes doen ze bij mij ook, maar ja dat hoort erbij, is meestal tegen etenstijd. Dat kan verder geen kwaad, kost je hooguit eens een nieuw huisje ;)

Succes!

Jannie

• stampertje

ja het huisje heeft nu in een keer ramen ( zegt mn zoon van 4;))

dat vind ik allemaal niet erg

maar ik “moet het niet hebben ” dat ze me steeds in de vigners hapt, en tot bloedens toe

• Khydra

nee, dat kan ik me voorstellen en dat mag ook niet. Een beetje knabbelen zoals die van mij mag wel, maar verder zeker niet. Lijkt het op angst of dominantie?

Kijk echt eens op de grote cavia site, daar staan een aantal tips, misschien kan je daar wat mee? Er staat wel dat je geduld moet hebben, je leert het ze niet zó maar af.

Succes en sterkte

Jannie