cavia voor verjaardag (Zwolle)

• Brenda

Hallo allemaal,

Op 9 januari word ik 25. Als cadeau wil ik graag een cavia. Dit omdat ik het geweldige dieren vind en heb een paar jaar geleden ook voor eentje mogen zorgen. Omdat een cavia liever niet alleen is, hebben mijn vriend en ik besloten om er twee aan te schaffen. Nu zijn we de hele tijd bezig met info aan het zoeken op internet waar we het beste een cavia vandaan kunnen halen. Maar tot nu toe word ik eigenlijk overspoeld door informatie en weet ik nog steeds niet goed bij welke opvang/ fokker we het beste cavia's kunnen halen. (De cavia die ik vroeger had kwam bij de dierenwinkel vandaan, maar toen bleek het dus dat hij al minstens al dikke 1,5 jaar was ipv zo'n 6 maanden…best wel een misschatting van het personeel daar..)

Kan iemand ons verder helpen? Bestaat er ook een ‘zwarte lijst’ zodat we kunnen zien waar we absoluut niet moeten zijn? We wonen in Zwolle.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Brenda

• natanya

Hallo Brenda,

ik heb zelf nog een paar schattige cavia's….en woon best in de buurt (dedemsvaart)

groetjes Natanya (cs mimado dedemsvaart)

• Mo

Heee Natanya,

Wat leuk je weer te horen!!!

Een zwarte lijst bestaat eigelijk niet. De meeste fokkers weten voor zichzelf wel bij wie wel en bij wie ie niet moet zijn.

Bij Natanya kan je overigens goed terecht hoor!

Ik persoonlijk vind een zwarte lijst ook niet echt leuk klinken. Er gaan ook roddels de wereld in en of dat dan ook de waarheid is…. Neem gewoon een kijkje bij een paar fokkers. Laat ze hun verhaal doen en luister naar de antwoorden die je krijgt. Kijk of ze de tijd voor je nemen en of de dieren voldoende de ruimte hebben en of ze er goed en gezond uit zien. Zo kan je ook meteen met wat verschillende rassen in aanmerking komen en kijken wat je het meeste aanspreekt.

Ik zit niet zo heel erg ver bij je vandaan….Zeewolde

Je mag altijd vrijblijvend komen kijken.

Ik heb een Lunkarya zeug van 4 weekjes is en er is op 30 dec. een nestje CH-Teddy (4 beertjes) geboren. Beertjes gaan heel goed samen.

Tja, de kleur moet je leuk vinden en het ras moet je aanspreken.

In ieder geval succes met je keuze.

Groetjes Monique

de Wolfjes

• Brenda

Bedankt voor de reacties!

Ik vind persoonlijk de CH teddy echt een geweldige cavia. Ik heb ondertussen even op jullie site gekeken en de kleintjes bekeken. Heel mooi. Ik overleg even met mijn vriend wat hij er van vindt en dan laat ik iets van me horen.

Groetjes!

• Natanya

Hee Monique,

jaaaa ik heb vakantie dus weer meer tijd om achter de pc de fora af te struinen…;-)

de laatste keer op de ecc was ook wel erg leuk om je weer te zien…;-)

sorry Brenda dat ik off topic ga…:-)

zwarte lijst bestaat volgens mij niet… Ik heb zelf maar twee Fokkers die bij mij nooit een caaf mogen halen…

Maar zal hun nooit benadelen… Ieder zal zijn eigen oordeel moeten vormen…

De meeste Fokkers zijn wel begaan met hun diertje… Monique jij ook;-)

je hebt er wel meerdere bij je in de buurt zitten geloof ik.

Monique de wolfjes en Saskia Mila beidde in zeewolde…

Meestal kan je idd kijken wat je leuke diertjes vind en dan gewoon vragen of je eens langs mag gaan om te kijken… Je hoeft niet altijd over een nacht ijs te gaan. Belangrijkste is je klik met het dier.

Er zijn Fokkers die niet altijd erg vriendelijk zijn maar wel erg mooie en lieve dieren hebben en zelf ook met liefde voor hun dieren zorgen…. Daarom zeg ik gewoon oriënteer je en doe wat goed voelt. Er zijn zelfs Fokkers ( ik geloof hier op de prik jacq (beestenspul) en Ine (witches)die best bereid zijn om het diertje voor je mee te nemen naar BV een show…

Succes in je zoektocht…;-)

• Khydra

er zijn ook nogal wat caafjes in opvangen die naar een baasje snakken. In Hilversum bv. zit Jamies, in Oldenzaal Goofy. Misschien ook een idee?

Hoe dan ook, heel veel plezier ermee ;)

Jannie

• Mo

Dank je wel voor je compliment!

De CH-Teddy zijn ook ontzettend lief, leuk en schattig. Als ze je aankijken met die dromerige oogjes smelt je weg….

• Mo

Hoi Natanya,

Ik heb 2x iemand weg laten gaan zonder dier. Ook mij moet het aanspreken. Als ik het niet vertrouw geef ik ook geen dieren mee.

Het belangrijkste is inderdaad de klik met het dier. Je moet er toch een poosje tegen aan kijken, verzorgen mee knuffelen…..

Hier zitten 4 fokkes zo ver ik weet. Ik fok er met 1 al een paar jaar heel leuk mee samen. CS. Mila fokt een heel ander ras, maar wel hele lieve schatjes en met die andere fokker heb ik eigenlijk geen contact. Alleen hallo en dag als je elkaar iin het dorp tegen komt.

Groetjes Monique

• Natanya

Daarom kan ze ook met een grust hart een lieverd bij je halen:)-D

Mo Schreef:

——————————————————-

> Hoi Natanya,

>

> Ik heb 2x iemand weg laten gaan zonder dier. Ook

> mij moet het aanspreken. Als ik het niet vertrouw

> geef ik ook geen dieren mee.

>

> Het belangrijkste is inderdaad de klik met het

> dier. Je moet er toch een poosje tegen aan kijken,

> verzorgen mee knuffelen…..

>

> Hier zitten 4 fokkes zo ver ik weet. Ik fok er met

> 1 al een paar jaar heel leuk mee samen. CS. Mila

> fokt een heel ander ras, maar wel hele lieve

> schatjes en met die andere fokker heb ik eigenlijk

> geen contact. Alleen hallo en dag als je elkaar

> iin het dorp tegen komt.

>

> Groetjes Monique

• Christa

Er zijn veel asiels met genoeg keus in cavia's. Daar zullen ze je ook eerlijke info geven over karakter en leeftijd, voor zover ze dat hebben. In een winkel moet je vaak maar afwachten of het klopt. je kunt bij deze asiels gaan kijken:

www.opvangaaenhunze.nl

www.konijnenopvangjamies.nl

www.asielgoofy.nl

Dichterbij Zwolle weet ik zo niks. Zelf kom ik regelmatig in Gieten bij Aaenhunze en ze hebben daar momenteel keus genoeg.

Veel plezier met uitzoeken in ieder geval!

Groetjes Christa :)