hallo

• stampertje

wij zijn sinds een week of 2 trotste bezitters van een caviaatje,

ik heb haar als vrouwtje gekocht en ik denk zelf ook dat het een vrouwtje is

mijn zoontje heeft haar lola genoemd

nu willen we er toch eentje bijnemen, ze zitten dan binnen en met lekker weer in een grote ren buiten ( overdag )

maarja ik moet dan wel goed uitkijken dat het een vrouwtje is,

kan je dat verschil al heel goed zien als ze kleinzijn?

dit is ons scheetje, in het echt is ze iets lichter van kleur nog

• Mo

Hoi Stampertje,

Ik zie zodra ze geboren zijn al of het een beer of zeugje is. Met 3 dagen weet je het toch echt wel zeker.

Er zijn ook mensen die het niet goed zien. Ik kan je dus niks garanderen.

Als je er een zeugje bij wilt, raad ik je wel aan om hier niet te lang mee te wachten.

Heel veel succes en ze is zeker een scheetje.

Groetjes Monique

• stampertje

waarom niet te lang?

gaat het dan niet goed meer ?

ik ben aan het rondkijken want wil wel weer een klein

• stampertje

waarom niet te lang?

gaat het dan niet goed meer ?

ik ben aan het rondkijken want wil wel weer een klein

• jacqueline

hallo,

je kan het verschil zien als je aan de onderkant kijkt en dan zieje bij een jongen een i vorm

bij een meisje zie je een y vorm het geslacht van een meisje kan je ook uit elkaar halen voorzichtig bij een jongen lukt dat niet goed

ga eens langs bij een fokker die hebben meestal wel een cavia over voor je

als je vertelt welke regio je woont zijn er vast wel prikkers die hier komen en een diertje over hebben

ik heb op dit moment baby rexjes driekleur te koop en ik woon in arnhem

• Mo

Hallo,

Ik bedoelde niet dat je morgen meteen een caafje er bij moet hebben, maar dat je niet al te lang wacht.

Voor de dieren is het gezelliger om samen te zijn en cavia's zijn groepsdieren.

Het kan wel eens voor komen dat als je te lang een dier alleen laat je er geen vriendje meer bij kan zetten. Zij zijn dan zo gewent om alleen te zijn.

Ik woon in Zeewolde en als je in de buurt woond mag je wel langs komen, dan kan ik je laten zien hoe je een beer en zeugje kan herkennen.

Heb je al een beetje idee naar wat voor ras cavia je op zoek bent?

Groetjes Monique

• stampertje

ik woon in noord brabant en ben niet perse op zoek naar een ras, voor ons is het puur hobby

ik wil alleen graag een gladharige en omdat we al een donkere hebben vind ik en bonte of een die licht van kleur is wel leuk

het geslacht kan ik idd wel herkennen, ik wist alleen niet of dat zo jong al te zien is

• Mo

Voor fokkers is het wel goed te zien. Sommige hebben er wat moeilte mee. Ik heb wat meer problemen met het herkennen van de geslachten van de konijnen. Ik fok ook konijnen, maar ik zie de geslachten pas echt goed bij 3 weken. Andere zien het bij konijnen al met 3 dagen, maar ik moet dan echt naar Pearl haha

Noord Brabant is niet echt in de buurt en ik kan je ook niet helpen aan een gladhaar cavia,

maar misschien kan je kijken op deze site: http://www.fokkerskaart.nl/ voor een fokker die gladharen fokt bij jou in de buurt.

Anders zal er in de winkel vast ook wel een leuke gladhaar te vinden zijn. Gelukkig kan je zelf de geslachten herkennen.

Heel veel succes met het zoeken naar een leuk gladhaar zeugje.

Groetjes Monique

• stampertje

dank je, gaat vast goed komen

ik zal een foto laten zien tegen die tijd van de twee dames

• Mo

Erg leuk!!! Ik ben heel benieuwd.

Gister moest ik nog even aan je denken toen ik in de winkel een leuk Rood-bont gladhaar caafje zag zitten.

Groetjes Monique en een hele fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2010.