drinken in de kou

• dagmar smink

ik heb mijn caafjes buiten met hele grote nachthokken want nu met de sneeuw komen ze niet veel buiten.

De drinkflessen heb ik weggehaald want die bevroren heel snel. Nu doe ik 5 x per dag waterbakjes vullen zodat ze kunnen drinken maar dat bevriest ook best snel.

Mischien andere tips voor het drinken van de dieren buiten in de vrieskou?

groetjes

• Jan CS Berepret

Hallo Dagmar, ik denk dat je het beste vers groenvoer kunt geven met een behoorlijk water voorraad. Daarnaast kun je toch vers water geven, maar dan twee keer per dag verversen en sávonds eruit halen. Al met al blijft dat een probleem. Succes.

• Khydra

ik heb meerdere flesjes en die wissel ik om en om, Bakjes werken bij mij niet, die gooien ze om of smeren ze vol met troep. Verder geef ik ze wat extra komkommer en appel en mandarijn om het vocht.

Dit blijft gewoon een lastige tijd

• Mo

Ik doe bij mijn konijn die ik buiten heb zitten een zelfgemaakte zak dubbelzijndig van fleece over het flesje. Kan ook met een thermozok. Dit helpt wel. Het bevriest minder snel. 2x per dag vul ik het flesje opnieuw. Verder heb ik een deken over het hok. als het sneeuwt en in de nacht. Ook hierdoor scheelt het een stuk met het bevriezen van de flesjes.

Tussendoor kan je je cavia's groente geven. Zit ook vocht in.

De andere dieren zitten in een “stal” en daar heb ik weinig last van het bevriezen van de flesjes. Die doe ik 2x per dag en dat gaat heel goed.

Groetjes Monique

• dagmar smink

Bedankt voor alle tips! Ik heb nu een groot zeil over de hokken en de rennen en dat scheeld als de helft de warmte blijft beter hangen.

Daarnaast ga ik even wat komkommer ed halen, ze krijgen al wel heel veel banaan wortel peer e.d. maar das niet vochtig.

Vieze bakjes ik ken het prbleem daarom 5 x per dag anders drinken ze hun eigen poep alleen de drinkflessen daar bevriessen die tuitjes elke keer.

bedankt voor de tips!

groetjes

• Mart

Ik heb 2 fleecedeken over het hok liggen, bij de zeeman e.d. zijn die voor weinig geld te koop. Dat werkt perfect, de drinkfles bevriest niet. Voordeel t.o.v. zeil/plastic is dat de fleece ademt en er dus geen condens aan de onderkant komt.

Overigens drinken mijn cavia's nauwelijks, waarschijnlijk omdat ze veel groenvoer krijgen.

• dagmar smink

Dat is een hele goede! op het moment bevriezen ze niet meer maar mocht het kouder worden doe ik onder mijn zeil fleece dekens.

groetjes