hoeveel fruit en groente mag onze cavia per dag ?

• Biker Paul.

Hoi,

Een nieuwe hier !

Gister heeft onze jongste voor de Sinterklaas een mooie borstelhaar gehad, mooie kooi, stro, voer en alles erop en eraan !

Nu heeft ze net een stukkie appel gehad en dat was een enorm succes !

Maar hoeveel groente en fruit mag ze per dag hebben ??

• Liekje 01-02-2010

Hoi Biker,

Ik geef mijn cavia's drie keer per dag groente en fruit.

"s morgens meestal een aantal schijven komkommer, ‘s middags een flinke gemengde bak met van alles erin, tomaat, komkommer, paprika, bleekselderij, witlof en wat ik toevallig ook maar in huis heb. en ’s avonds na het knuffeluurtje krijgen ze meestal een paar bladeren andijvie.

Je merkt vanzelf wat ze lekker vinden en hoeveel je moet geven. Als er na een paar uur nog iets in de kooi ligt, is het teveel geweest;)

Veel knuffelplezier met jullie nieuwe huisgenoot!

Groetjes Angelique

• Khydra

mijn caafjes krijgen 2 x per dag groente en fruit, ‘s morgens een paar blaadjes andijvie en witlof, ’s avonds van alles wat, paar blaadjes andijvie, witlof, stukje appel, schijfje wortel, stukje broccoli etc etc, net wat ik in huis heb en in de reclame was.

Laat hem er wel langzaam aan wennen met kleine beetjes tegelijk, als hij er niet aan gewend is kan hij makkelijk diarree krijgen, dus langzaam aan!

Geniet ervan, ze zijn zoooo leuk ;)

Jannie

• fransje*

http://www.degrotecavia.nl/groenvoer.html

Kijk ook even hier, daar staat precies wat ze mogen hebben.

Veel mensen weten niet dat het hoofdvoer van cavia's uit hooi en groenvoer bestaat. Vitamine C rijke brokjes is eigenlijk een bijzaak dan.

Veel geluk met jullie cavia. Denken jullie ook nog na over een maatje voor hem of haar? Cavia's zijn roedeldieren.

• Biker Paul.

Bedankt voor de reacties !

Snoetje is nu ruim een week bij ons, rent lekker door het huis en de kooi !

Appel en witlof is favoriet !

Een maatje voor haar zal waarschijnlijk niet gebeuren, daar is te weinig plek voor………helaas .

• Charlie

Hoevaap per dag ma je cavia een orteltje ofzo geven?:)-D