onverwachts gezinsuitbreiding

• Liekje 01-02-2010

Hoi,hoi,

Zo,n 8,5 week geleden hebben wij dus onze eerste caafjes aangeschaft, twee zeugjes.

Nu wilde ik ze vanmiddag in de speelren zetten en tot mijn verbazing was een van de caafjes bevallen van twee schatjes!!

Waarschijnlijk heb ik dus een zwangere caaf gekocht.

Ik had helemaal niets in de gaten, alhoewel ik gisterenavond wel tegen mijn man zei dat ze wel een dikke buik kreeg:D

Ik zal me vanavond eens flink in gaan lezen in de kraamtijd, want heb er helemaal geen verstand van…

Wel zit ik hier ondertussen SUPERtrots te wezen:D

Groetjes Angelique

• jacqueline

hoi angelique

gefeliciteerd met je ukken :D:D

je hoeft eigelijk niks te doen bij een cavianest moeder doet alles :)

de baby's eten vanaf de eerste dag al een beetje biks of hooi mee en je moet er alleen voor zorgen dat ze goed voer krijgen en als je dat al geeft hoef je alleen maar te genieten en voor de 5de week erachter te komen wat meisje/jongen is want een jongetje kan zijn moeder met 5 wekne makkelijk dekken als ze dat toelaat

je hebt denk ik de dieren uit de dierenwinkel gehaald ?

hoe oud is de moeder ??

je mag de beebs ook gewoon pakken hoor moeder doet ze niks

weet je zeker dat de andere cavia een meisje is ??????????

want anders dekt die moeders gelijk weer

kijk ze even na alletwee of de geslachtsdelen hetzelfde zijn want het gebeurd vaak genoeg dat je stiekum toch een man en vrouw hebt bij de dierenwinkelcaafs

ik wens je heel veel knuffelplezier toe :D:D:D

• Liekje 01-02-2010

Hoi Jacqueline,

De caafjes komen gewoon van mensen thuis.

Ik heb de andere caaf natuurlijk gelijk op het geslacht nagekeken, maar tis echt een vrouwtje, ik dacht nl. hetzelfde:D

Volgens die vrouw waar ik de caafjes, heb ff geteld, precies 61 dagen geleden opgehaald heb, zouden ze tussen de twee en vier maanden zijn, dus moeders is nu tussen vier en zes maanden……vermoed ik….

Kan ik de andere caaf wel gewoon bij moeders en de jonkies zetten?

Moet ik moeders eventueel bijvoeren zodat ze goed aansterkt?

ow…ze zijn zo schattig!!!

Het ene jonkie is het evenbeeld van moeder, wollige lichtbruine haartjes en rode oogjes…en het andere caafje wijkt totaal af, is een gladhaar en hele andere kleuren, zwart met wit en zwarte oogjes.

Ik kan nog niet zien wat het geslacht is, maar ik hoop zo dat het twee zeugjes zijn, zodat ik ze kan houden.

Of twee beertjes, want dan kan ik ze ook houden en apart in een hok zetten.

Ga hier in de buurt eens rond vragen of er iemand verstand van heeft.

Maar de komende vier weken ga ik met volle teugen genieten van ons nieuwe gezinnetje!

Groetjes Angelique

• jacqueline

hoi angelique

het is niet netjes van deze mevrouw hoor echt niet

ze heeft ws de vader erbij gehouden in het nest of een broertje heeft haar toen gedekt

was die mevrouw een fokker ????

je kan moeder extra groente of fruit geven doe ik ook altijd :)

61 dagen geleden was ze al gedekt een cavia draagt tussen de 65 en 72 dagen hun jongen in hun buik

hou de andere goed in de gaten miss heb je wel 2 nestjes over een paar dagen hahahaa

je kan de andere er gewoon bij houden hoor geen probleem doe ik ook altijd

zoalng het maar geen mannetje is dan kan de caaf er gewoon lekker bij blijven

als je in mijn buurt woont wil ik wel voor je kijken of het jongens of meisjes zijn

ik woon in arnhem

gisteren is hier ook een nestje geboren :D

een 5 ling in zeer leuke kleurtjes 2 beebs hebben een aparte kleur dat is nog afwachten of ze solid worden wat erg mooi is

• Liekje 01-02-2010

Jij ook van harte gefeliciteerd!!!

Ik ben toch blij dat het er hier maar twee zijn, want ik wil ze graag houden.

Die vrouw was echt geen fokker, volgens mij meer een uit de hand gelopen hobby, als je daar überhaupt over mag spreken.

Ik had haar via marktplaats gevonden en heb telefonisch contact met haar gehad wat we wilde.

Ze vertelde dat ze een hoop caafjes had zitten en we hebben een afspraak gemaakt wanneer we er twee op kwamen halen.

Mijn dochtertje natuurlijk helemaal door het dolle.

Toen we daar aankwamen zagen we al dat ze een hoop grond om het huis heen had.

Ze had de caafjes helemaal aan het eind van het terrein in een kippenren zitten met een heleboel bij elkaar.

Ik had er al meteen geen goed gevoel over, maar vond dat ik tegenover mijn dochtertje niet kon maken om te zeggen dat we zonder naar huis gingen.

Dus toch maar twee uitgezocht.

Ik heb het stappenplan van de site van de “grote cavia” gevolgd en binnen no time waren ze handtam.

Het zijn echt hele grote schatten met een groot knuffelgehalte.

Dus eind goed al goed.

Ik heb gisterenavond nog wel op marktplaats gekeken of haar advertentie er nog opstond, omdat ik haar eigenlijk wel nog wilde bellen, maar ze stond er helaas niet meer op.

Lief dat je wilt kijken van wat voor geslacht ze zijn, maar ik woon in schijndel, dus das een beetje ver:D

Jij ook veel plezier met je nestje,

Groetjes Angelique

P.s: moeders doet het echt geweldig en het is een lust om te zien hoe die kleintjes steeds achter haar aan hobbelen:D

• Khydra

Proficiat! :)

Dat was zeker een verrassing, wel leuk als ze kunnen blijven. Helaas zijn er veel mensen “die maar wat doen” en daar is het dier dan de dupe van. Ik zou zeker proberen de gegevens van die mevrouw te achterhalen en toch te laten weten wat ze veroorzaken. Als ze er nooit op aangesproken worden gaan ze lekker verder.

Maar gelukkig nu eind goed al goed. Geniet ervan, ze zijn zoooo leuk! Plaats je een keer foto's?

• Liekje 01-02-2010

Hopelijk is het gelukt met het plaatsen van de foto….

• Liekje 01-02-2010

• Khydra

Schattig!

Ze lijken inderdaad geen steek op elkaar ;) Een lijkt in elk geval op mams, de andere vast op de vader ;)

Zo heerlijk om te zien dat jonge spul. Dat wordt genieten de komende tijd!

Jannie

• jacqueline

hoi angelique

als je nu de ukken eens omdraai met een beetje hulp van iemand en dan hun geslachtsdeel op de foto zet hier plaats dan kunnen we zien wat jongen en wat meisje is :)

fokkers zien het bij de geboorte al dus moet lukken denk ik hahahaa

ik heb nog nooit fout gehad in al die jaren dat ik fok

dus waag een gokje zou ik zeggen zet ze met geslachtsdeel op de foto en we zeggen online wat het is geworden hahaha

ik vind ze erg leuk beide je hebt zelfs kans dat de zwart witte lange haren krijgt en zeker omdat de andere uk al krullen heeft want zo te zienis moeder tessel en de uk die op haar lijkt ook en dan is ws de zwart witte een sheltie ;)

ze zien er gezond uit allemaal hoor