Caaf diarree, binnenhalen??

• jomoropa

Hallo allemaal,

Ik heb net ontdekt dat 1 van mijn cavia's diarree heeft. In totaal heb ik 4 cavia's buiten (al jaren). Adviseren jullie nu om die ene cavia naar binnen te halen? Kan dat met het temperatuurverschil?

Ik weet dat als ik er eenmaal 1 naar binnenhaal, ik deze pas weer in het voorjaar naar buiten kan doen. Dat moet dan maar.

Het kooitje staat al klaar, ik wil alleen even zeker weten of het geen kwaad kan.

• Khydra

Als hij niet te ziek oogt, zou ik het heel even aanzien. Heb je een nacht/buitenhok waar hij tijdelijk in kan? Of anders in een schuur? Goed veel hooi en stro erin voor de warmte, eventueel een deken erover, dan zou ik het 1 dag aankijken. Helemaal naar binnen kan altijd nog, maar dan zou ik hem niet alleen binnen zetten als hij met anderen gewend is, dan kan hij eenzaam worden.

Sterkte!

Jannie

• chalet de cobaye

Ik zelf zou hem niet naar binnen halen ,hij is al niet lekker ,en dan ga je hem uit zijn vertrouwde omgeving weg halen ..Je kan hem wat geven tegen de diaree ,en het goed in de gaten houden …. Maar zal hem lekker laten zitten….

• Elza

Ik zou met een caaf met diarree naar de dierenarts gaan! De kans is vrij groot dat je caafje er aan overlijden kan. Heb ik als kind ook mee gemaakt. Mijn caafje had ook diarree. Mijn ouders waren niet zo van naar de dierenarts lopen, dat was in die tijd gewoon nog niet zo. Wat een lijdensweg is dat arme dier gegaan! Ik vond het verschrikkelijk, en heb dat mijn ouders eigenlijk altijd kwalijk genomen. Op maandag werd ze ziek en woensdagavond stierf ze onder waarschijnlijk erge pijnen. Dat was wel aan het piepen te horen. Nogmaals, ik zou dus in jouw geval direct naar de dierenarts gaan… Beterschap!