caviahuis, -kasteel enz.

• Wim Kuiper

Beste cavialiefhebbers,

Bij ons op school, een basisschool in Haaksbergen ( Twente ), houden we in de patio allerlei dieren, waaronder cavia's.

Graag willen we, zoals je dat vaak ziet bij kinderboerderijen en in dierentuinen, een huis of kasteel of iets anders bouwen

( timmeren ) waarin de cavia's zich kunnen terugtrekken als ze daaraan behoefte hebben.

Slapen kunnen ze binnen.

Wie heeft er foto's of tekeningen van dergelijke verblijven?

Graag een antwoord naar wmhkuiper@home.nl

• khydra

je kan eens kijken op caviacentrum.nl bij huisvesting. Daar staan wat plaatjes. Wel wat saai, maar voor ideevorming?

• marissa ooms

Ik heb hele mooie gezien op Duitse caviasites. Ook staat er uitleg bij van hoe ze het gemaakt hebben. Helaas wel in het duits. Welke site het precies was weet ik niet meer maar via google gaat het vast lukken. Succes.

Groetjes Marissa

• Jan CS Berepret

Hallo allemaal, de mooiste huisjes vind je in Zwitserland op de website www.nager-immobilien.ch

Je kunt ook de link nemen die op onze website staat. www.freewebs.com/berepret

• Liekje 01-02-2010

Geïnspireerd door Wim zijn vraag, ben ik eens gaan rondsnuffelen op internet.

Wow zeg wat een leuke flats kom je dan tegen!!

maar ow zo verschrikkelijk duur:(

Nu heb ik via marktplaats een open kast van 1.50 hoog met een schuin puntdakje op de kop getikt.

De bovenste twee legplanken gaan we met elkaar verbinden door een trapje, ik wilde eigenlijk ook de onderste gebruiken, zodat we drie etages zouden krijgen, maar we hebben een hond, dus de onderste laten we maar gewoon zo.

Hij wordt echt super leuk en ik kan niet wachten tot hij klaar is en de caafjes erin kunnen.

Laten we eerlijk zijn, zo'n omgebouwde kast staat toch een stuk leuker in je interieur dan een traliehok.

Het oog wil natuurlijk ook wat;)

Groetjes Angelique

• marissa Ooms

Hoi Angelque,

Ik vindt ook zo'n omgebouwde kast zo mooi. Wij krijgen nieuwe meubels en dan een flat in het zelfde lijkt me zo mooi staan. Maar mijn man deelt mijn mening niet. Hij kan dat gewoon zelf maken, maar heeft er geen zin in. Ik heb de hoop dat hij eens omslaat en iets moois voor ze maakt.

Groetjes Marissa

• Liekje 01-02-2010

Hoi Marissa,

Mijn man zag het ook niet zitten hoor, dat geklus.

Maar ik heb gewoon die kast aangeschaft en ermee begonnen en ik moet zeggen , hij helpt goed mee en komt zelfs met ideeën;)

Dus ik zou zeggen, begin er gewoon aan:D

Groetjes Angelique

• Betty

Hallo,

ik wil doch even its kwijt

jullie heben het over dat jullie mannen het niet ziehn zitten wat het klussen betreft als dat de enige beschwar van hun is

gewon zelf doen en word het niet perfekt nou en jij heb jou best gedan

ik heb mijn caviaflat ook in mijn eentje gebouwd ik ben er trotz op ook denk ik soms dat het better het gekunt

het moeiste was toe mjin cavia's en konijnen voor het eerst in de flat gingen wonen zij genoten duidelijk van de extra en beschermte ruimte

en da gaat het tenslote om dat hun het leuk heben en bettere beloning kan ik mij niet voorstellen

dus damens gewon zelf an de slag en laat de mannen eens zien dat wij vrouwen ook handig zijn

sucses

Betty

• Liekje 01-02-2010

De flat is klaar!!

Gisteren hebben we de caafjes in hun nieuwe onderkomen geïnstalleerd.

Hij is erg mooi geworden!

Helaas heb ik geen idee hoe hier foto's op te zetten anders had ik het wel gedaan, om hem ook aan jullie te kunnen laten zien.

De ene cavia rent van beneden naar boven en weer terug.

De andere is nog wat terughoudend en alleen nog maar boven gebleven, maar zoals ik haar ken, komt dat ook wel goed.

Ze heeft altijd wat langer de tijd nodig.

Groetjes Angelique

• marissa

Hoi Angelique, ik ben benieuwd hoor. en Betty ik kan om gezondheidsreden niet zelf een flat bouwen anders had ik het al lang gedaan. Ik ben meer voor de afwerking en het schilderwerk. Maar voor het grovewerk heb ik toch iemand nodig.