piemeltje

• Khydra

Een van mijn mannetjes van 1 1/2 jaar heeft de laatste weken steeds als ik hem oppak zijn piemeltje er uit hangen. Ik heb hem een aantal keren teruggeduwd, maar is dat nodig? Komt dit vaker voor?

Hij is niet ziek, hij eet, glanst en dolt dat het een lust is. Overigens heeft hij ook nog geen geen waarneembare balletjes, ik weet niet of dat ermee te maken heeft?

Jannie

• jacqueline

hoi jannie

als ik een piemel zonder rede eruit zie hangen dan duw ik voorzichtig de piemel eruit tot het eind en maak die even schoon

ik heb een keer een ontsteking gehad bij een beer en zijn piemel was heel vies en er zat een hooispriet omheen

als je hem op zijn rug legt met zijn gezichtje naar je toe dan kan je net net boven zijn piemel voorzichtig naar boven drukken en dan komt als het goed is zijn piemeltje eruit die kan je dan even nakijken is er niks te zien dan gaat hij vanzelf weer terug in de schacht

zie je wel viezigheid dan kan je die met een vochtig doekje even wegvegen

• Khydra

Hoi Jacqueline,

ik had al gekeken, maar je ziet er eigenlijk niks bijzonders aan (voor zover ik verstand heb van cavia piemeltjes ;) ) Het ziet er zeker niet ontstoken uit. Ik heb hem nu een paar keer teruggeduwd, maar hij komt steeds terug. Ik laat het nu maar even zo, er steeds aan zitten lijkt me ook niet goed. Ik heb het alleen nog nooit eerder zo meegemaakt.

groet

Jannie