contactallergie van de cavia?

• MarionP

Hoi, ik ben hier nieuw en heb een vraag. Sinds augustus hebben we 2 gladhaar cavia's. Mijn dochter heeft sinds we de cavia's hebben veel met ze geknuffeld en zo, ook in haar gezicht. Nu heeft ze op haar kin en wang uitslag. We hebben eerst een schimmelcreme gekregen maar daar werd het rood en droog schilferig van. Toen een eczeemcreme met antibiotica gekregen. Mijn dochter knuffeld de cavia niet meer aan haar gezicht en wast telkens haar handen. Nu ontstaat er op haar wang, daar waar ik niet smeer, opnieuw uitslag.

Zou dit van de cavia's komen of kan het ook van bijvoorbeeld hooi of bodembedekking komen. Ze krijgt geen tranende ogen en krijgt het ook niet benauwd als ze bij ze is. Alleen uitslag en alleen op haar wang.

Het zou erg sneu zijn om ze weer weg te moeten doen.

Wie heeft hier ervaring mee?

• jacqueline

hoi marion

het klinkt als schimmel (ringworm) infectie

heeft de cavia nergens plekjes ?? zoek even goed de vacht door

• Khydra

klinkt inderdaad meer als iets van een schimmel. Laat de huisarts anders eventueel het plekje kweken om te zien wat het precies is. Allergie uit zich meestal meer in de luchtwegen en van contactallergie met een cavia heb ik nog niet gehoord. Ws. toch iets van ringworm/schimmel.

Succes

Jannie

• MarionP

Een van de cavia's heeft wel schurft gehad, en een wittig plekje op het oor. Daar zijn we voor bij de dierenarts geweest en die kon geen schimmel constateren. Voor de schurft is de cavia behandeld en is ook goed genezen.

De eerste plek op de wang van mijn dochter hebben we toen wel behandeld met een schimmelcreme op advies van de huisarts, maar na een week leek het meer op eczeem en kregen we een andere zalf. De cavia zelf is helemaal onderzocht door de dierenarts en ik voel haar iedere dag helemaal na om te kijken of er geen plekjes zijn. Tot nu toe geen nieuwe plekjes ontdekt bij de cavia.

Ik kijk het nog heel even aan, mocht het vandaag en morgen toch verergeren, zit ik woensdag inderdaad weer bij de huisarts.

• Antoinet

Hallo,

Mijn dochter heeft een contact allergie van de cavia's.

Tijdens wikkelen, nagels knippen, show klaar maken enz, krijgt ze een uitslag

op haar handen/armen waar ze de caaf mee aangeraakt heeft, ze krijgt dan dezelfde bultjes

als wanneer je in de brandnetels heb gezeten.

Wanneer ze dan zo snel mogelijk haar handen/onderarmen wast met zeep is het meteen over.

• MarionP

Helaas is gebleken dat mijn dochter een ernstige schimmelinfectie in haar gezicht heeft. Ze krijgt zware medicijnen, die eigenlijk niet bedoeld zijn voor kinderen onder de 12 jaar. Ze is 9. Het wordt wel minder maar het is nog steeds niet weg. Of de schimmel van de caafjes afkomt weten we nog niet. Er is een kweek opgezet van de huidschilfers van mijn dochters wang. 27 november krijgen we daar pas de uitslag van. Tot die tijd zijn de caafjes uit logeren. Mocht het wel van de cavia afkomen, dan zullen ze definitief weg moeten. Ik wil dat risico niet meer nemen.

• fransje*

Wat erg zeg :( Ik hoop dat je dochter gauw weer beter wordt en dat het niet aan de caafjes gelegen heeft.