2 katten en zoontje wil cavia erbij?

• Jolanda

Khydra Schreef:

——————————————————-

> met z'n tweeen zijn ze echt gelukkiger. Ook als je

> eens wat minder tij dhebt, hebben ze altijd elkaar

> nog. Pas maar op, ik ben ook met 1 begonnen,

> aangestoken door het caviavirus en heb er nu 14

> ;)

> Veel plezier ermee!

>

> Jannie

hahahaha, ik ben bang dat dat hier ook zal gaan gebeuren hoor :-)

Ik heb vroeger als kind een cavia gehad ( Dorus ) en helaas moest hij weg omdat mijn moeder super-allergisch was voor het lieve ding ( wat overigens later pas is komen opzetten want ook mijn moeder had vroeger zelf caafjes ).

Ik ga vanavond mijn “Black Beauty” ophalen ( een pikzwart Teddy-beertje ) en ik ben bang dat er binnen een maand nog 1 zit!! hahaha

Maar dan soieso een jonge beer erbij ( wil nog geen nestje, ooit wel hoor ) en hij zal onder de 8 weken moeten zitten ivm evt. anders vecht-partijtjes. Maar had al begrepen dat een jong beertje 9 van de 10x wel kan bij een volwassen beer.

Ik loop zelfs NU al met de gedachte te spelen om over een x aantal jaar een soort van cavia-opvang te beginnen. Gewoon tussen de 20 en 30 caafjes die mensen “dumpen” of vinden ergens of wat dan ook.

Vind ze zoooooo ontzettend schattig en lief! Al die lieve geluidjes en dat gepiep en vooral als ze doorkrijgen dat, als je de koelkast openmaakt, er iets lekkers te halen valt he! hahaha Dorus van vroeger kon dan tekeer gaan met z'n gepiep alsof ie totaal uitgehongert was! hahaha

• bonnie

Hoi Jolanda,

Ik had gelijk 2 beertjes tegelijk opgehaald ipv 1, ik hoop dat je er alsnog snel ééntje bijhaalt.

Ik heb een caviaopvang en ik merk dus wel degelijk dat ze eigenlijk met 2 moeten zijn.

Laatst moest ik 2 vechtende beren uit elkaar halen en dat was echt zielig om te zien hoe ze elkaar eigenlijk wel misten.

Helaas kon ik niet anders want 1 van de 2 had een gescheurde lip eraan over gehouden en die is onmiddellijk gecastreerd en de andere zal snel volgen. Nu kunnen ze allebei zo snel mogelijk bij een dame. Intussentijd krijgt hij deze week een jong beertje als gezelschap. Maar ik zie hier het verschil tussen dezelfde cavia die alleen zit of dezelfde cavia die met een andere cavia zit en dat is echt een groot verschil vind ik persoonlijk. Cavia's die hier noodgedwongen alleen zitten (zowiezo tijdelijk) die plaats ik wel kooi naast kooi zodat ze elkaar kunnen zien en ruiken.

• Jolanda

Hoi Bonnie,

Ja, ik denk dat er binnen een maand ( hooguit 2 ) een caafje bij zal komen :-)

Maar verneem ook van vele kanten dat ze dan IETS minder snel handtam gemaakt zouden kunnen worden omdat ze dan steun aan elkaar hebben. Ik wil Black eerst aan mij en mijn gezin laten wennen, aan z'n nieuwe omgeving, aan de katten, en goed handtam maken etc. en dan zal er hoogstwaarschijnlijk een jonge beer bij gaan komen.

Moet zeggen dat ie zich vrij snel aanpast/gelaten eronder is. In het begin was het 1 en al paniek bij caafje toen de katten bij de kooi stonden te neuzen natuurlijk maar toen ik caafje uiteindelijk op schoot had gezet en 1 van onze katten wilde komen snuffelen…eerst paniek maar vrij snel het geluidje dat caafje het interessant vond :-)

• miranda

hoi jolanda

heb een nestje cavias zitten woon noord brabant

• Jolanda

makeja Schreef:

——————————————————-

> hoi jolanda

> heb een nestje cavias zitten woon noord brabant

Dat is hartstikke leuk :-)

Maar ik wil mijn 1e beertje echt eerst goed handtam maken. Zodra dat naar mijn idee goed zit…

zoek ik naar een jong beertje, ras Teddy.

Heb je regelmatig nestjes? en waar ergens woon je in Noord-Brabant?

En heb je ook Teddy's?

• Khydra

Hoi Jolanda,

leuk dat je er alvast 1 hebt en toch een tweede gaat nemen! Zie je wel, het virus begint al :). Dat ze met z'n tweeen minder tam zouden zijn heb ik nog nooit gemerkt. Net als het verhaal dat je geen huisje in de kooi moet zetten. Ik heb dat juist altijd wel gedaan, het zijn tenslotte vluchtdieren en ze zijn heel bilj met een schuil/slaaphokje overdag. Tam moet je ze maken, en dus gewoon veel tegen praten, aaien, op schoot enz. dan komt de rest vanzelf. Jonkies zijn uiteraard altijd in het begin angstig, moet je nagaan wat ze in korte tijd vaak al moeten meemaken.

geniet ervan, ik doe dat elke dag weer.

Jannie

• Jolanda

Khydra Schreef:

——————————————————-

> Hoi Jolanda,

>

> leuk dat je er alvast 1 hebt en toch een tweede

> gaat nemen! Zie je wel, het virus begint al :).

> Dat ze met z'n tweeen minder tam zouden zijn heb

> ik nog nooit gemerkt. Net als het verhaal dat je

> geen huisje in de kooi moet zetten. Ik heb dat

> juist altijd wel gedaan, het zijn tenslotte

> vluchtdieren en ze zijn heel bilj met een

> schuil/slaaphokje overdag. Tam moet je ze maken,

> en dus gewoon veel tegen praten, aaien, op schoot

> enz. dan komt de rest vanzelf. Jonkies zijn

> uiteraard altijd in het begin angstig, moet je

> nagaan wat ze in korte tijd vaak al moeten

> meemaken.

> geniet ervan, ik doe dat elke dag weer.

>

> Jannie

hahahaha, ja hoor…heb het virus nu al te pakken!! Heerlijk!

Ja, ik vind het aan de ene kant ook wel best zielig als ik eerlijk ben hoor. Caafje is nu al zover dat ie ( doordat ie geen huisje of kartonnen doosje heeft ) zichzelf heeft verstopt in de ruif van de kooi tussen het hooi :-(

Ik zat er aan te denken om dadelijk een huisje te gaan maken van een kartonnen doosje. Weet je waarom…?

Hij zat vanmorgen lekker bij mijn zoontje op schoot en ik dacht van “nou, effe folders doorbladeren” ik pak die folders en wat denk je??? Piepen als een gek! Helemaal opgewonden, lange nek, snuffelen. hihihi Weet het niet…maar volgens mij doet het hem ergens aan denken :-) ( want bij de 2e keer reageerde hij exact hetzelfde )

Hij zit zoveel mogelijk op schoot. Niet TE veel natuurlijk.

Ja joh, als je na gaat wat ie sinds afgelopen vrijdag-avond mee heeft gemaakt? Doet ie het echt fantastisch hoor! :-)

• nienke

hoi hoi,

sorry dat nog zo laat reageer..maar het is echt geen goed idee onze cavia is dus vermoord door de kat;) het blijven jachtdieren.

gr nienke