Khydra Schreef:
——————————————————-
> met z'n tweeen zijn ze echt gelukkiger. Ook als je
> eens wat minder tij dhebt, hebben ze altijd elkaar
> nog. Pas maar op, ik ben ook met 1 begonnen,
> aangestoken door het caviavirus en heb er nu 14
>
> Veel plezier ermee!
>
> Jannie
hahahaha, ik ben bang dat dat hier ook zal gaan gebeuren hoor :-)
Ik heb vroeger als kind een cavia gehad ( Dorus ) en helaas moest hij weg omdat mijn moeder super-allergisch was voor het lieve ding ( wat overigens later pas is komen opzetten want ook mijn moeder had vroeger zelf caafjes ).
Ik ga vanavond mijn “Black Beauty” ophalen ( een pikzwart Teddy-beertje ) en ik ben bang dat er binnen een maand nog 1 zit!! hahaha
Maar dan soieso een jonge beer erbij ( wil nog geen nestje, ooit wel hoor ) en hij zal onder de 8 weken moeten zitten ivm evt. anders vecht-partijtjes. Maar had al begrepen dat een jong beertje 9 van de 10x wel kan bij een volwassen beer.
Ik loop zelfs NU al met de gedachte te spelen om over een x aantal jaar een soort van cavia-opvang te beginnen. Gewoon tussen de 20 en 30 caafjes die mensen “dumpen” of vinden ergens of wat dan ook.
Vind ze zoooooo ontzettend schattig en lief! Al die lieve geluidjes en dat gepiep en vooral als ze doorkrijgen dat, als je de koelkast openmaakt, er iets lekkers te halen valt he! hahaha Dorus van vroeger kon dan tekeer gaan met z'n gepiep alsof ie totaal uitgehongert was! hahaha